Karabük’te, öğretmen okullarının kuruluşunun 160’ncı yılı nedeniyle düzenlenen törene, lise öğrencisi 2 genç kızın türbanla katılması dikkati çekti. - Eğitim Haberleri

18 Mart 2008 Salı

Karabük’te, öğretmen okullarının kuruluşunun 160’ncı yılı nedeniyle düzenlenen törene, lise öğrencisi 2 genç kızın türbanla katılması dikkati çekti.

Törende konuşma yapan Karabük Valisi Can Direkçi, biraz çarprazında oturan türbanlı 2 öğrenciyi farketmediğini, “Bu konu ile ilgili İl Milli Eğitim Müdürü'nden bilgi alacağım. Bunlar öğrenci miydi, yoksa normal vatandaş mıydı bilmiyorum. Konuyu araştıracağım, gereken yapılacak” dedi.

Karabük Vali Nafiz Kayalı Gençlik Merkezi'nde düzenlenen törene, Karabük Valisi Can Direkçi, Karabük Milli Eğitim Müdürü Mehmet Beşler, Karabük Anadolu Öğretmen Lisesi öğretmen ve öğrencileri katıldı. Karabük Anadolu Öğretmen Lisesi'nden 2 kız öğrencinin türbanları ile törene katılmaları dikkat çekti. Öğretmen okullarıyla ilgili slayt gösterisinin ardından, Karabük Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürü Ahmet Muammer Ertekin, öğretmen okullarının tarihi ve okulu hakkında bilgiler verdi.

Vali Can Direkçi de öğretmen okullarının önemi konusunda konuşma yaparken, hemen önündeki sıralarda oturan türbanlı öğrenciler Vali'yi dikkatle dinlediler.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç.Dr. Mehmet Gültekin ise “Öğretmen nitelikleri ve öğretmen yetiştirme” konulu bir konferans verdi.
Tören 'Öğretmenim' konulu komposizyon yarışmasında dereceye giren öğrencilere ödüllerinin verilmesi ile son buldu.

VALİ: KONUYU ARAŞTIRACAĞIM

Törenden sonra öğrenciler arasında 2 genç kızın salonda türbanıyla oturduğunun sorulması üzerine Vali Can Direkçi, bu öğrencileri görmediğini söyledi. Vali Can Direkçi, “Biraz bugün rahatsızdım. Bu öğrencileri görmedim, zaten arka taraf da karanlıktı. Konuşmamı yaptıktan sonra ben çıktım. Bu konu ile ilgili İl Milli Eğitim Müdürü'nden ayrıca bilgi alacağım. Bunlar öğrenci miydi, yoksa normal vatandaş mıydı bilmiyorum. Konuyu araştıracağım, gereken yapılacak” diye açıklamada bulundu.

Hiç yorum yok: