Milli Eğitim Bakanlığı, son bir yılda eğitim ordusuna 600 bin katılım olduğunu açıkladı. İHL'lerde artış ise 9 bin oldu - Eğitim Haberleri

17 Mart 2008 Pazartesi

Milli Eğitim Bakanlığı, son bir yılda eğitim ordusuna 600 bin katılım olduğunu açıkladı. İHL'lerde artış ise 9 bin oldu

MEB verilerine göre geçen yıl 19 milyon 380 bin olan öğrenci sayısı, bu yıl 19 milyon 940 bine yükseldi. Mesleki eğitimde beklenenin aksine, sadece 20 bin öğrencilik bir artış sağlanabildi. Mesleki eğitime bu yıl katılan 20 bin öğrenciden 9 binini, imam hatip lisesi öğrencileri oluşturdu.

MEB, 2007-2008 yılı eğitim öğretim istatistiklerini açıkladı. Okullaşma oranında ilköğretimde büyük artış sağlanırken, ortaöğretimde hedef olan yüzde 80 seviyesine ise çok uzak kalındı. Geçtiğimiz yıl ilköğretimde yüzde 90 olan okullaşma oranı yüzdde 97'ye yükselirken, ortaöğretimdeki okullaşma oranı yüzde 56'dan yüzde 58'e yükselebildi. MEB ortaöğretimde okullaşma hedefini yüzde 80 olarak koymuştu.

Hiç yorum yok: