Eğitim-İş Genel Başkanı Yüksel Adıbelli, öğretmen okullarının kuruluşunun 160. yıldönümünde hala eğitimin en büyük sorununun öğretmen yetiştirmek oldu - Eğitim Haberleri

17 Mart 2008 Pazartesi

Eğitim-İş Genel Başkanı Yüksel Adıbelli, öğretmen okullarının kuruluşunun 160. yıldönümünde hala eğitimin en büyük sorununun öğretmen yetiştirmek oldu

Eğitim-İş Genel Başkanı Yüksel Adıbelli, öğretmen okullarının kuruluşunun 160. yıldönümünde hala eğitimin en büyük sorununun öğretmen yetiştirmek olduğunu söyledi. Adıbelli, “Bir buçuk asırlık tarihi gelişim sürecinde öğretmenlik mesleği olumlu yönde ilerlemeler kaydetse de, günümüzde öğretmen ihtiyacının yeterli sayıda ve nitelikte karşılanamadığı ortadadır” dedi.
Eğitim-İş Genel Başkanı Adıbelli, 16 Mart Öğretmen Okullarının Kuruluşunun 160. Yıldönümü nedeniyle yazılı bir açıklama yaptı. Adıbelli, ilk kez bugünkü anlamda çağdaş öğretmen yetiştirmek için 16 Mart 1848' de Darülmuallimin adında bir öğretmen okulu açıldığını hatırlatırken, “Darülmuallimin'in kuruluşunun ardından, 159 yıl geçmiş olmasına karşın, bugün eğitimin en önemli sorunlarından biri öğretmen yetiştirmedir. Bir buçuk asırlık tarihi gelişim sürecinde öğretmenlik mesleği olumlu yönde ilerlemeler kaydetse de, günümüzde öğretmen ihtiyacının yeterli sayıda ve nitelikte karşılanamadığı ortadadır” dedi.

-“ÖĞRETMENLİK EHİL OLMAYAN ELLERE BIRAKILIYOR”-

Öğretmenliğin özel bir eğitimden geçilmesini zorunlu kılacak kadar önemli, uzmanlık gerektiren onurlu bir meslek olduğunu söyleyen Adıbelli, öğretmen yetiştirme politikası eğitim sisteminin en ciddi konusu olmasına rağmen Türkiye'de deneme tahtası haline getirildiğini savundu. Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin esas olarak eğitim fakülteleri aracılığıyla yapıldığını kaydeden Adıbelli, eğitim fakültelerinin gereken değeri görmediğinin de altını çizdi. Adıbelli, öğretmenlik eğitimi almayan ve eğitim fakültelerinden mezun olmayanların da öğretmen olarak görevlendirildiğine dikkat çekerken, “Öğretmen olarak yetişmeyen özellikle veteriner, ziraat fakülteleri, su ürünleri v.b. alanlarından mezun olanlar ücretli, sözleşmeli, vekil öğretmen olarak görevlendirilmekte, ülkemizin geleceği olan çocuklarımız ehil olmayan ellere bırakılmaktadır. Öğretmen görevlendirmelerinde görevlendirmelerin mutlaka kadrolu olması ve branşında eğitim görmüş öğretmenlerin atanması eğitimin kalitesinin sağlanması açısından bir zorunluluktur” açıklamasında bulundu.

-“TÜRKİYE'NİN GELECEĞİ NİTELİKLİ ÖĞRETMENLERİN ELİNDE”-

Nitelikli eğitimin ancak nitelikli öğretmenler yetiştirmekle mümkün olduğunu ifade eden Adıbelli, Türkiye'nin geleceğinin de iyi yetişmiş ve mesleğinde söz sahibi öğretmenlere bağlı olduğunu söyledi. Adıbelli, “Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk 'Öğretmenler, sizin başarınız Cumhuriyetin başarısı olacaktır', 'Ulusları kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir' sözleri ile öğretmenlik mesleğinin önemini vurgulamış, öğretmenlerin ağır bir sorumluluğu olduğunu ifade etmiştir” dedi. Son yıllarda yürütülen politika ve uygulamalarla Türkiye'de öğretmenlik mesleğinin saygınlığının her geçen gün biraz daha azaldığını ifade eden Adıbelli, öğretmenlik mesleğin hak ettiği saygınlığa kavuşturulması gerektiğini söyledi.

Hiç yorum yok: