Öğreciler Kazaya Karşı Sigortalanıyor... - Eğitim Haberleri

17 Mart 2008 Pazartesi

Öğreciler Kazaya Karşı Sigortalanıyor...

Devlet, öğrencileri kazaya karşı sigortalattı Ümraniye Çayırönü İlköğretim Okulu, bin 400 öğrencisine ferdî kaza sigortası yaptırdı. Öğrenciler, istedikleri hastanede ücretsiz tedavi olabilecek.

Eğitim adına birçok yeniliğe adım atan ve geçtiğimiz aylarda İSO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi belgesini alan Ümraniye Çayırönü İlköğretim Okulu bir ilke daha imza attı. Okul yönetimi, bin 400 öğrencisini ferdi kaza sigortası ile sigortalattı. Kazalara karşı sigortalanan öğrenciler okul içerisinde olabilecek her türlü yaralanmalarda istedikleri hastanede ücretsiz tedavi olabilecek.

Çayırönü İlköğretim Okulu Müdürü Murat Ermiş, amaçlarının öğrencilere güven içinde eğitim verebilmek olduğunu söyledi. Öğrencilerini sigortalatmak fikrinin, başlarına gelen bir olay üzerine geliştiğini belirten Ermiş, şöyle konuştu: "Bir öğrencimiz okulda yaralandı. Özel bir hastaneye götürdük. Bize ilk sordukları şey 'Öğrencinin sosyal güvencesi var mı?' oldu. Bu benim çok zoruma gitti. Araştırdık, sosyal güvencesi yoktu. Öğrencimin sağlığı söz konusuydu ve tedavi ettirdik. Sonra önümüze yüklü bir fatura geldi. Velimiz bunu ödeyemeyeceğini söyledi. Biz bu parayı bir şekilde temin ettik. Ancak bundan sonraki olaylarda aynı durumla karşılaşmamak için okul yönetimi ve okul aile birliği olarak düşünüp bir karar aldık. Tüm öğrencilerimizi ferdi kaza sigortası ile kazalara karşı sigortalattık."

Avrupa'da çok yaygın olarak kullanılan sistemi Türkiye'de ilk kez bir ilköğretim okulunda kendilerinin uyguladığını ifade eden Ermiş, amaçlarının kendilerine emanet edilen öğrencileri okul sınırları içerisinde güvence altına alarak sağlıklı bir eğitim vermek olduğunu belirtti. Murat Ermiş, artık öğrencilerini herhangi bir kaza sonrası hastanelere gönül rahatlığıyla götürdüklerini dile getirerek, "Herhangi bir hastaneye gittiğimizde yöneltilen 'Bu çocuğun sigortası var mı?' sorusuna 'Evet var. Ne gerekiyorsa yapılsın.' cevabını veriyoruz. Bunun masrafları ne okula, ne veliye ne de öğrenciye fatura ediliyor. Hemen sigorta şirketi devreye girerek masrafları ödüyor." dedi. Uygulamanın veliler tarafından olumlu karşılandığını ifade eden Ermiş, öğrencilerden sigorta adı altında herhangi bir ücret talep etmediklerini belirterek sigorta masraflarını okul aile birliği ve sponsorlardan karşıladıklarını kaydetti.

Hiç yorum yok: