Kampanya kapsamında hayırsever Ceyda Aydede’nin desteğiyle yaptırılacak 200 öğrenci kapasiteli yurt binası 90 günde tamamlanacak... - Eğitim Haberleri

17 Mart 2008 Pazartesi

Kampanya kapsamında hayırsever Ceyda Aydede’nin desteğiyle yaptırılacak 200 öğrenci kapasiteli yurt binası 90 günde tamamlanacak...

Hayırsever Ceyda Aydede'nin desteğiyle Bartın'da yaptırılacak yurdun temel atma törenine Bartın Valisi İsa Küçük, AKP Bartın Milletvekili Yılmaz Tunç, Milliyet gazetesi yazarı Nail Güreli, Kampanya sorumlusu Cahit Tekindor, hayırsever işkadını Ceyda Aydede, öğrenciler ve öğretmenler katıldı.
“Nedret Keten Kız Öğrenci Yurdu”nun temel atma töreninde konuşan yazar Nail Güreli, kampanya kapsamında 7 bin kız öğrenciye de burs verildiğini hatırlattı. Güreli, “Kampanyada 24'üncü yurt Bartın'da yapılıyor. Ben inanıyorum ki burada yetişecek öğrenciler ülkelerine hayırlı hizmetler verecekler, Türkiye'nin çağdaş uygarlık düzeyine erişmesinde katkılarda bulunacaklar” dedi.

Teyzesinin vasiyeti
Geçen yıl 80 yaşında vefat eden teyzesi Nedret Keten adına yaptırdığı yurt için 300 bin YTL bağışta bulunan hayırsever Ceyda Aydede ise şöyle konuştu: “Bugün çok heyecanlı ve mutluyum. Bu projenin benim açımdan biraz buruk bir yönü de var aslında. Geçen ağustos ayında kaybettiğim, benim ilkokul öğretmenim de olan eğitimci, kendini milli eğitime adamış teyzemin vasiyeti üzerine burdayım. Onun bana hem vasiyeti hem de bıraktığı parayı burada değerlendiriyorum. Onun adına bu projeyi sizlere emanet ediyorum.”
Vali İsa Küçük ise, Bartın'da kadın nüfusunun yüzde 27'sinin okuma- yazma bilmediğine dikkat çekerek, “İlköğretimi bitiren her 100 kız öğrenciden 48'i liselere devam edemiyordu. Bunun en önemli nedeni de kalacak yerlerinin bulunmamasıydı. Şimdi 264 köyü olan Bartın'da her köyden bir çocuğu kurtararak bu yurda alabileceğiz” diye konuştu.
Vali Küçük, yurdun açılışını da 15 Eylül'de yapacaklarını söyledi.
Konuşmaların ardından 1427 metrekare alana yaptırılan ve toplam 670 bin YTL'ye mal olacak 200 öğrenci kapasiteli 2 katlı yurdun temeli atıldı.

Hiç yorum yok: