Yılın Öğretmenine (Rıdvan Sadık) Zimmet Davası - Eğitim Haberleri

4 Şubat 2008 Pazartesi

Yılın Öğretmenine (Rıdvan Sadık) Zimmet Davası

Okulları onarıp donatmak için yardım toplayan ve "yılın öğretmeni" seçilen Rıdvan Sadık, yardım paralarını zimmetine geçirdiği iddiaları için, "Kampanya 6 kez teftiş edildi, evraklar didik didik edildi. Kiramı bile aylardır ödeyemiyorum" dedi.

Adıyaman'ın Kahta ilçesine bağlı Göçeri Köyü'nde 1995'te göreve başlayan öğretmen Rıdvan Sadık, gübre deposu olarak kullanılan ve hiçbir araç gereci bulunmayan harabe haldeki okul için yardım kampanyası başlattı.

Birçok insana ulaşan Sadık, topladığı yardımlarla 2003'te okulu baştan aşağı yeniledi. Okula bir kütüphane ve iki tane bilgisayarlı fen laboratuvarı kurdu. 193'ü kız 397 öğrenciyi de okula kazandırdı.

2003-2004 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır'ın Yiğityolu Köyü Mehmetçik İlköğretim Okulu'na müdür olarak tayin olan Sadık'ın, burada karşılaştığı manzara Göçeri'den daha kötüydü. Sadık bu kez de e-mail yoluyla yardım istedi. Yardımseverler de kolilerce giyim malzemesi yolladı. Ayrıca 235 bin YTL nakit para toplandı. Sadık, yaptığı çalışmalar nedeniyle Diyarbakır'da "yılın öğretmeni" seçildi.

Mahkeme kararıyla görevde

Ancak bazı veliler yardım için toplanan paraları Sadık'ın zimmetine geçirdiğini öne sürerek, şikâyetçi oldu. Sadık hakkında önce soruşturma başlatıldı, ardından da yardım paralarını zimmetine geçirdiği iddiasıyla Diyarbakır 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nde dava açıldı.

Müdürlük görevinden alınıp başka bir okula öğretmen olarak tayin edilen Sadık, daha sonra idare mahkemesinin kararıyla görevine döndü.

12 Ocak 2008'de hakkında yeniden soruşturma açılıp görevinden alındığını belirten Sadık, ayrıca maaş hesabı bloke edildiği için 19 aydır para alamadığını iddia etti.
Üç yıl devam eden yardım kampanyası boyunca 6 kez teftiş geçirdiğini belirten Sadık, şöyle dedi:

"Bu teftişler esnasında tüm evraklar didik didik incelendi. Niye o zaman dolandırıcılığım tescil edilmedi? 1 trilyonluk yardımı zimmetine geçiren insan niçin aylardır ev kirasını ödeyemesin, cep telefonları, kredi kartları, elektrik ve su paraları hacizlik olsun?"

'Paranın nereye harcandığı belirsiz'

Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Tekdemir de kampanya yapıldığı zaman herhangi bir denetim mekanizması işletilmediğini belirterek şunları söyledi:
"Köydeki bir öğrenci velisi ısrarla şikâyetçi olunca konunun üzerine gidildi. Soruşturma açılınca bakılıyor ki bu kampanyada hesaplar tutulmamış. Bir özel şahıs bile hesapsız kitapsız iş yapmaz. Yapılan yardımların büyük bir kısmının belgeleri yok. Paranın nereye harcandığı belli değil. Kendisi için hazırlanan çok teferruatlı dosyada cezalandırılması gerektiği yer aldı. Rıdvan Sadık'a kimsenin bir haksızlık yapmaya niyeti yok."
(Milliyet)

Hiç yorum yok: