MEB’nın yurt genelinde başlattığı Gönül Köprüsü projesinde lokomotif şehir Ankara oldu - Eğitim Haberleri

4 Şubat 2008 Pazartesi

MEB’nın yurt genelinde başlattığı Gönül Köprüsü projesinde lokomotif şehir Ankara oldu

Milli Eğitim Bakanlığı'nın yurt genelinde başlattığı Gönül Köprüsü projesinde lokomotif şehir Başkent Ankara oldu. Doğu ve Güneydoğu Anadolu'dan 14 bin 670 öğrenci Temmuz ayında bir haftalığına Ankara'ya gelecek ve kenti doyasıya gezecek.

Sosyal devlet anlayışının küçük yaştaki öğrencilere işlenmesi açısından önemli olan projenin başarıyla geçmesi için hazırlıklara başladıklarını belirten İl Milli Eğitim Müdürü Murat Bey Balta, ilçe milli eğitim müdürlerine 'Doğudan gelecek kardeşlerimize iyi bakılacak' talimatı verdi

Balta, 'Gönül Köprüsü' projesinde İstanbul'a 11 bin öğrenci geleceğini söyledi ve Başkent'in 14 bin 670 öğrenciyle İstanbul'u geride bıraktığını belirtti. Balta projenin ayrıntılarını şöyle anlattı:

"Doğu ve güneydoğudaki çocuklarımızı ülkelerinin başkentlerinde ağırlayacağız. En çok öğrenciyi misafir edecek Ankara bu projede de lokomotif şehir oldu. Bunun hakkını vermemiz gerekiyor. Çocuklarımızı 1 hafta süreyle misafir edeceğiz. Doğudan gelen değerli misafirlerimiz kendileriyle yaşıt ve aynı sınıflarda öğrenim gören Ankaralı kardeşlerinin evlerinde ve yurtlarda ağırlanacak.

KEÇİÖREN'E ELAZIĞ, ÇANKAYA'YA ŞIRNAK

Biz bu projeyi çok önemsiyoruz. Şimdiden hangi öğrencilerin hangi bölgelerde ağırlayacağını bile belirledik.

Misafir öğrenciler Elazığ, Şırnak, Kars, Erzurum, Mersin ve Muş'tan gelecekler. Keçiören'i Elazığ şehriyle eşlştirdik ve Keçiören 2 bin 475 Elazığlı öğrenciye ev sahipliği yapacak.

Çankaya 2 bin 475 Şırnaklı öğrenciye, Mamak ve Altındağa Muş'tan bin 238'er öğrenci, Erzurum'dan Etimesgut ve Sincan'a bin 890'ar öğrenci, Gölbaşı'na da 990 öğrenci gelecek.

Doğudan gelecek çocuklarımızı ne kadar sevdiğimizi ve onların bizim için ne kadar değerli olduklarını göstermemiz için çok önemli bir fırsat. Doyasıya tek yürek olduğumuzu anlayacakları, yaşayacakları bir hafta olmasını el birliğiyle sağlayacağız.

BAŞKENT SEFERBER OLMALI

Çocuklarımızı sabah kahvaltılarını yapar yapmaz gezdirmeye başlayacağız. Tüm ilçe milli eğitim müdürleri bu çocuklara kendi çocukları gibi sahip çıkacaklar. Tüm okul yöneticilerinden ve öğretmenlerden de bu projenin hakını vermelerini istiyorum."

Balta 'Gönül Köprüsü' projesinin bir diğer ayağını ise şöyle anlatıyor: "Doğu ve güneydoğudan gelecek çocuklarımızın yanı sıra Başkent'te okuyan bin 395 öğrenciyi de Van'a götüreceğiz. Van'a gidecek öğrencilerimizin de hangi ilçelerden seçileceği belirlendi.

Van'a gidecek çocuklarımızı şehir dışına çıkmamış ve bir takım imkansızlıkları olan çocuklardan seçmeye gayret göstereceğiz. Bu projeler Türkiye'nin geleceği açısından büyük önem taşıyor."

Müdür Balta'nın heyecanla anlattığı bu projenin çok önemli olduğu kuşkusuz. Bu noktada da özel sektörün kamuya destek olması gerekiyor. Doğu'dan gelecek küçük kardeşlerimizi gezdirmek, onları ufak tefek hediyelerle Başkent'ten uğurlamak onların da görevi. Ankara'daki yaşıtlarından çok daha zor şartlarda hayata tutunmaya çalışan minik yürekler için Başkent seferber olmalı. Bu konuda kentli zenginlerimizi de göreve çağırıyoruz.

Kadın müdür neden yok?

ANKARA Milli Eğitim Müdürü Murat Bey Balta, geçen hafta yöneticileriyle biraraya geldi. İlçe milli eğitim müdürleri ve bazı şube müdürlerinin katıldığı toplantıda 2008 yılına dair önemli konulardan bahsedildi. Balta, ilçe milli eğitim müdürlerine okul öncesi eğitim, kız öğrencilerin okullaşma oranı, mesleki eğitimin arttırılması ve YİBO'larla ilgili çok önemli konularda talimatlar verdi.

Buraya kadar her şey çok güzel. Ancak salondaki manzaraya bakıyorsunuz tüm katılımcılar erkek. Salonda erkek olmayan tek bir kişi var o da gazeteci Aslı Uyur.

Bu da demek oluyor ki İl Milli Eğitim'e acil 'kadın eli' değmeli. Başkent'teki eğitimin tartışıldığı bu tür toplantılarda en azınan bir kaç kadın müdürün olması yeni bir bakış açısı kazandırır.

Umuyoruz ki Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik ve ekibi bir daha ki atama döneminde 'kadın bakış açısı eksikliğini' farkeder ve gereğini yapar.

Hiç yorum yok: