Belki de türbanlı öğrencilere hak ettiği notu vermeyeceğiz - Eğitim Haberleri

4 Şubat 2008 Pazartesi

Belki de türbanlı öğrencilere hak ettiği notu vermeyeceğiz

İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mesut Parlak'ın 'Belki de türbanlı öğrencilere hak ettiği notu vermeyeceğiz.' şeklindeki açıklamaları, şaşkınlıkla karşılandı.
Bu sözlerin düşünmeden söylendiğine inandıklarını belirten akademisyenler, öğrencileri bilgisi yerine kıyafeti ile değerlendirmenin, hukuk ve bilimin özüne aykırı olacağını vurguladı. Rektör Mesut Parlak'ın açıklamalarına akademisyenler şu şekilde tepki gösterdi:

Akademisyenler Birliği Başkanı Prof. Dr. Şükrü Koç: Bir hoca öğrencisine böyle bir şey yapabilir mi? Bunun kızgınlıkla yapılmış bir açıklama olduğunu düşünüyor ve ciddiye almıyorum. Bir rektörün böyle bir şey söylemesi son derece üzüntü verici. Zaten hocamız da bunu söylediğine pişman olmuştur. Selçuk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yasin Aktay: Bu, skandal bir açıklama. Türbanlı öğrencilerin diğer öğrencilere baskı yapacağını öne sürenler asıl baskıyı kendileri yapıyor. Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir şey söylenemez. Bunu ancak bilim ahlakından nasibini almamış bir akademisyen söyleyebilir.

Tüm Öğretim Elemanları Derneği Başkanı Prof. Dr. Tahir Hatipoğlu: Bu sözleri bir rektörden duyunca tüylerim diken diken oldu. Bu rektör hakkında disiplin soruşturması açılmalı ve kendisi de görevinde kalmamalıdır. Hocalar için en kutsal görev, öğrencisine büyük bir keyifle not vermektir. Öğrencileri notla tehdit hoş olmayan bir tutum.

Hiç yorum yok: