Mardin'de maddi imkansızlıklar yüzünden babası tarafından okuldan alınmak istenen 6 sınıf öğrencisi Abide Özgün'e polis sahip çıktı... - Eğitim Haberleri

19 Mart 2008 Çarşamba

Mardin'de maddi imkansızlıklar yüzünden babası tarafından okuldan alınmak istenen 6 sınıf öğrencisi Abide Özgün'e polis sahip çıktı...

Mardin'de maddi imkansızlıklar yüzünden babası tarafından okuldan alınmak istenen 6 sınıf öğrencisi Abide Özgün'e polis sahip çıktı.
Emniyet Müdürlüğü tarafından 3 yıldan beri düzenlenen Toplumsal Destekli Polislik faaliyetleri kapsamında geçtiğimiz günlerde Saraçoğlu Mahallesi'ndeki Anafartalar İlköğretim Okulunu ziyaret eden Havaalanı Şube Müdürü Cengiz Çakıltepe kendisine okumak istediğini söyleyen kız öğrenciye sahip çıktı.


Ziyaret sırasında yanına gelen 6 sınıf öğrencisi Abide Özgün adlı kız öğrencinin, "Babam beni okula göndermek istemiyor, ben okumak istiyorum" şeklindeki talebine olumlu cevap veren Çakıltepe, Abide'nin bütün okul masraflarını karşılama sözü verdi.

Havaalanında görevli polis memurları ile birlikte evini ziyaret ettikleri Çakıltepe, Abide Özgün'ün babası Aziz Özgün'ü kızını okula göndermesi konusunda ikna etti.

Çakıltepe, Abide'nin okuması için sınav giriş ücretlerini ve kırtasiye malzemelerin masraflarını karşılama sözünü verdi.

Eğitime katkı ve polis halk bütünleşmesi kapsamında yapılan çalışmalar kapsamında Abide'yi okutmak istediklerini belirten Çakıltepe, polis teşkilatı olarak her zaman eğitimin hizmetinde olduklarını belirterek, bu kapsamda maddi imkânsızlıklar yüzünden babası tarafından okuldan alınmak istenen kız öğrenciye sahip çıktıklarını söyledi.

İlk defa böyle bir olaya şahit olduklarını ifade eden Çakıltepe, "Cehalete karşı başlatılan eğitim hamlesinde polisinde bir katkısı olmasını istedik. Abide artık bizim kızımız oldu. Polis ağabeyleri amcaları olarak elimizden gelen her türlü desteği sağlayacağız. Yeter ki okusun. Burada polis arkadaşlarıma teşekkür etmek istiyorum. Kendi aralarında topladıkları paralarla aldıkları gıda ve giyim yardımları Abide'nin ailesine ulaştırarak örnek bir davranışta bulundular." dedi.

Abide'in babası Aziz Özgün ise 11 çocuğu olduğunu belirterek, maddi imkânsızlıklar yüzünden kızını okuldan almak zorunda olduğunu söyledi.

Özgün, "İşsizim, eşim hasta, oğlum askerde, 4 çocuğum da okuyor. Yetiştiremiyorum. Mecbur kaldım. Sağ olsun emniyet teşkilatı kızıma sahip çıktı. Okuması için destek olacaklar. Allah devletimizden razı olsun." şeklinde konuştu

Polis amcalarından bisiklet isteyen Aziz Özgün'ün en küçük oğlu Özgür Özgün'ün isteğini görevli polis memuru Yasin Karaduman yerine getirdi. Minik Özgür'ü bisikletçiye götürerek kendi cebinden bisiklet alarak sevindirdi.

Hiç yorum yok: