'Şehide Mektup' Yarışmasında Dereceye Giren Öğrenciler Ödüllerini Aldı... - Eğitim Haberleri

19 Mart 2008 Çarşamba

'Şehide Mektup' Yarışmasında Dereceye Giren Öğrenciler Ödüllerini Aldı...

Aliağa Belediyesi, Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen okullar arası 4. Şehide Mektup Kompozisyon Yarışması'nda dereceye giren öğrenciler için ödül töreni düzenlendi.


Aliağa Belediyesi, Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen okullar arası 4. Şehide Mektup Kompozisyon Yarışması'nda dereceye giren öğrenciler için ödül töreni düzenlendi. Aliağa TÜPRAŞ Halk Eğitim Merkezi'ndeki törende dereceye giren öğrenciler, cumhuriyet altını ve çeşitli hediyelerle ödüllendirildi. Çanakkale Zaferi'nin 93. yıldönümü ve Şehitleri Anma Günü dolayısıyla düzenlenen 4. Şehide Mektup Yarışması'nın ödül törenine Aliağa Kaymakamı Emir Osman Bulgurlu, Belediye Başkanı Tansu Kaya, İzmir İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı İsmail Çetin, Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, İzmir Şube Başkanı Abdurrahim Şenocak, Petkim Genel Müdürü Kenan Yavuz, öğretmenler, öğrenciler ve diğer vatandaşlar katıldı.
Törende Konuşan Eğitim-Bir Sen Genel Başkanı Gündoğdu, Milli ve manevi değerlerin korunmasına yönelik çalışmalar yaptıklarını belirtti. Şehide Mektup yarışmasının da bunlardan biri olduğunu kaydeden Gündoğdu, "Çanakkale'de şahlanan ruh, bizi biz yapan değerlerin en zor şartlarda dahi feda edilemeyeceğini açık bir şekilde ortaya koymuştur. Bu ruhu yaşattığımız müddetçe üstesinden gelemeyeceğimiz hiçbir mesele yoktur." dedi. Bugün Çanakkale harbinin yaşandığı dönemdeki nüfus kadar öğrenci bulunduğune dikkat çeken Gündoğdu, "Bu öğrencilerimizi en iyi şekilde yetiştirirsek dünyanın süper gücü oluruz." şeklinde konuştu.

Şehide Mektup yarışmasına belediye olarak son iki yıldır destek verdiklerini dile getiren Başkan Kaya ise, "Milli ve manevi değerlere sahip çıkan etkinlikleri hangi sivil toplum kuruluşu yaparsa yapsın desteklemeye hazırız. Biz her sene ücretsiz olarak öğrencilerimizi ve vatandaşlarımızı Çanakkale'ye götürmeye gayret ediyoruz. Toplumları biraraya getiren unsurlar vardır. Biz bu harçları doğru kararsak, ortaya çıkan duyguyu her zaman içimizde hissederiz." diye konuştu. Eğitim Bir sen Şube Başkanı Şenocak da yarışmayı şehitlerin hatıralarını hafızalarda canlı tutmak için düzenlediklerini vurguladı. İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Çetin, Koca Seyit'in 276 kilogramlık top mermisini kaldırdığını hatırlatarak, "Sınırlar sadece beynimizde. Bu sınırları kaldırmak için Çanakkale ruhunu iyi anlamak gerekir. Bugün her aileden bir kişi Çanakkale harbinde şehit oldu. Millet olarak istediğimiz zaman başaramayacağımız bir şey yok" dedi.

Yarışmada İzmir genelindeki ilköğretim okulları arasında birinci olan Bergama Fevzi Paşa İlköğretim Okulu öğrencisi Sinem Erduğan'a üç, ikinci Konak Emir Sultan İlköğretim Okulu öğrencisi Emine Demir'e iki, üçüncü Aliağa Şehit Çavuş Bülent Kula İlköğretim Okulu öğrencisi Ayşe Terim'e bir, dördüncü Güzelbahçe Özel İzmir Efes Koleji öğrencisi Öykü Kılıççıoğlu'na yarım cumhuriyet altını verildi. Ortaöğretim dalında birinci Karşıyaka Özel Yamanlar Koleji öğrencisi Fulya Öz üç, ikinci Gaziemir Kipa 10. Yıl Lisesi öğrencisi Esra Pekşirin iki, üçüncü Torbalı İmam Hatip Lisesi öğrencisi Esma Güven bir, dördüncü Bayındır Sadık Susamcıoğlu Anadolu Lisesi öğrencisi Emrah Akkan yarım cumhuriyet altını kazandı. Ayrıca birinci öğrencilerin öğretmenleri Öznur Aksoy ve Turgut Taymur da birer cumhuriyet altınıyla ödüllendirildi. Aliağa Belediyesi Halk Oyunları Ekibi'nin gösterileriyle süslediği gecede Belediye Konservatuarı öğretmenlerinden Ali Hikmet Gökçen de Çanakkale türküleri söyledi.

Hiç yorum yok: