Kitap bile görmek istemeyen öğrencilere tavsiyeler... - Eğitim Haberleri

19 Mart 2008 Çarşamba

Kitap bile görmek istemeyen öğrencilere tavsiyeler...

Yeni sınav sisteminden dolayı evinde sınav telaşı yaşayan ailelerin sayısı, geçen yıla göre daha da arttı. Çocukları için üniversiteyi hedefleyen veliler, öğrencilerden daha çok sınav kaygısına kapılıyor.
Reklam
Bahar mevsiminin gelmesiyle, sınava hazırlanan öğrencilerde performans düşüklüğü görülüyor. Bu süreyi verimli şekilde atlatmak için tavsiyeler...

Kış günlerinde evde kapalı kalmak zorunda kalan öğrenciler, güneşi görünce soluğu sokaklarda alıyor.Günde ortalama 3-4 saat ders çalışabilen öğrenciler, bu performansı koruyamaz oldu. Çocuklarının derslere olan ilgilerinin azaldığından yakınan veliler, çocuklarına ders çalıştıramadıklarından dert yanıyor.

Yakın zamana kadar çocuklarının durumları hakkında öğretmenlerine olumlu bilgiler veren veliler, çocukların artık çalışmadıklarını, hatta hemen evden çıkıp gezmek istediklerini belirtiyorlar.

Bu yıl Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilk kez uygulayacağı Orta Öğretim Kurumları'na Geçiş Sistemi (OGES) ile öğrenciler ilköğretim 6. sınıftan itibaren sınava girecek. Sınav sonucuna göre fen; sosyal bilimler ve Anadolu liselerine yerleştirilebilecekler.

Yeni sınav sisteminden dolayı evinde sınav telaşı yaşayan ailelerin sayısı, geçen yıla göre daha da arttı. Çocukları için üniversiteyi hedefleyen veliler, öğrencilerden daha çok sınav kaygısına kapılıyor. Sınavların yaklaşmasıyla öğrenci ve velilerdeki stres daha da arttı. Rehber öğretmenleriyle ayda bir görüşen veliler, artık ne yapacaklarını öğrenmek için haftada bir eğitim kurumlarının yolunu tutuyor.

Ders çalışma programınız var mı?

Ders çalışma programını yapan öğrenci, hedefine ulaşmak için izleyeceği yolu bildiğinden ruhen (vicdanen) rahat ve huzurludur.

Ders çalışma programını yapan öğrenci, hangi derse ne kadar çalışacağını bildiğinden panik yapmaz. Bir derse çalışırken, aklı diğer derse kaymaz. Dikkati dağılmaz.
Ders çalışma programını yapan ve odasına asan öğrenci, sürekli hedeflerini hatırlar ve hayatını disipline eder.
Ders çalışma programı yapan öğrenci 'Ne çalışacağım?' diyerek kararsızlığa düşmez ve zaman kaybetmez..

İlköğretim öğrencilerinin sınav takvimi

İlköğretim 8. sınıflar
OKS 8 Haziran 2008 Pazar
İlköğretim 6. sınıflar
SBS 21 Haziran 2008 C.tesi
İlköğretim 7. sınıflar
SBS 22 Haziran 2008 Pazar

Bahar rehavetini engellemek için ne yapmalı?
Az bir süre kaldığı belirtilip, kalan sürenin çok değerli olduğu vurgulanmalı.

Günlük ve haftalık soru sayısı hedefi verilmeli. Takibi veli ve öğretmen tarafından titizlikle yapılmalı.

Okuldan gelince 1-2 saat sokakta oynamasına izin vermeli. Bu süre iyi ayarlanarak kontrolü yapılmalı. Okul ödevlerini yaparken resim-iş, el işi gibi beceri ve güç isteyen dersler gündüz saatlerinde yapılmalı. Öğrenci niçin çalıştığını bilmeli, hedefini belirlemeli ve hedefi doğrultusunda gayret sarf etmeli.

Hiç yorum yok: