Türk işadamları, eğitim alanında iş yapmak için Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) denklik sorununu çözmesini bekliyor - Eğitim Haberleri

31 Ocak 2008 Perşembe

Türk işadamları, eğitim alanında iş yapmak için Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) denklik sorununu çözmesini bekliyor

Yurtdışında yaptıkları yatırımlarla dünyayla yarışmaya başlayan Türk işadamları, eğitim alanında iş yapmak için Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) denklik sorununu çözmesini bekliyor.

Türkiye'de anaokulundan üniversiteye kadar 500 milyon dolarlık eğitim yatırımı bulunan Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları sahibi Enver Yücel, yurtdışında üniversite açma projelerinin YÖK engeline takıldığını söyledi. Irak, İran, Suriye, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt ve Çin'e üniversite kurmak istediklerini ifade eden Yücel'in en büyük endişesi buralarda okuyacak gençlerin YÖK'ten denklik alamaması. "Çin'de bir okul açabilsek bu okulun diploması Türkiye'de tanınırsa bir esprisi olur." diyen Yücel'e göre, üniversitenin gücü, tanınmasına bağlı.

Türk üniversitelerinin cazibe merkezi olması gerekirken Türkiye sınırlarına hapsedildiğini savunan Enver Yücel, üniversitelerin 1946 model kafalarla yönetilemeyeceğini söylüyor. Eğitimcilerin işadamları gibi elinde çanta dünyayı dolaşıp eğitim ihracına başlaması gerektiğini anlatan Yücel, "Türk eğitimcisi belli bir noktaya geldi. Artık önümüzün açılmasını istiyoruz. Para, pul istemiyoruz. Bürokratik engeller kaldırılsın yeter. Bugün Suriye'de, İran'da, Irak'ta okullar, üniversiteler açmalıyız. Biz de tüccarlar gibi dünyayı dolaşıp üniversitelerimizi tanıtıp bu bölgeye öğrenci çekmeliyiz. Artık ülkeler arasındaki ilişki sadece parasal değil. Kalıcı olan kültürel ve eğitim işbirliğinin kurulmasıdır." diye konuşuyor.

Anadolu'nun değişik yerlerine mesleki teknik eğitimde ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla meslek yüksekokulu kurmak istediklerini belirten Enver Yücel, bu konuda da YÖK tarafından engellendiklerini iddia ediyor. Kocaeli Sanayi ve Ticaret Odası ile otomotiv ve mekatronik (elektromekanik) alanında ihtiyacı karşılayacak eleman yetiştirmek üzere meslek yüksekokulu kurmak için çalıştıklarını; ancak onay alamadıklarını ifade eden Yücel, şunları kaydediyor: "Türkiye'nin otomotivde üretim üssü olan Kocaeli ve Bursa gibi yerlerde otomotiv ile mekatronik ile ilgili MYO kurmak istiyoruz. YÖK izin vermeyince hızımız kesiliyor. Bürokrasiye takılıyoruz. Yükseköğretim elbette denetlenmeli; ama bunun bir akreditasyon şeklinde olması lazım. YÖK kendi bünyesinde bir akredite kuruluşu kurabilir veya AB standartları getirilebilir. Ancak bundan 50 yıl önceki kafalarla bu iş olmaz."


'Doğu ve Güneydoğu'ya 50 kolej açacağım'
Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları olarak Türkiye'nin 14 ayrı noktasında kolej açtıklarını anlatan Enver Yücel, 3 yıl içinde maddi değeri 250 milyon dolara ulaşan eğitim yatırımları yapmayı planladıklarını açıkladı. Başta Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri olmak üzere kalkınmada öncelikli illere 50 kolej açacaklarını kaydeden Yücel, "Açacağım okulların her birinde bin kişi okusa bu, devletin sırtından 50 bin öğrenciyi almak demektir. Bunun da devlete maliyeti 10 milyon dolardır." diyor. Bürokrasinin önlerini açmamasından yakınan Yücel, konuşmasını şöyle sürdürüyor: "Eğitimde fırsat eşitliğini bütün yurda yaymak için gayretimiz var. Burada devlete düşen görevler var. Mesela kalkınmada öncelikli bölgelerde yapılan eğitim yatırımlarında devletin okul arsası göstermesi gerekiyor. Ancak yerel yöneticilerle bu sorunu bir türlü aşamıyoruz. "

Hiç yorum yok: