Gürcü imamlar Bursa'da eğitim görüyor - Eğitim Haberleri

31 Ocak 2008 Perşembe

Gürcü imamlar Bursa'da eğitim görüyor

Gürcistan'dan gelecek 45 din görevlisi Bursa'da Kur'an-ı Kerim okuma ve İslami ilimler eğitimi alacak. Diyanet'in Gürcüce bilen eğitmenleri tarafından verilen eğitim programı 2 ay sürecek.

Gürcü müftü ve imamlar 250 saatlik eğitimin ardından ülkelerine dönecek. Batum Müftülüğü, imamların eğitilmesi için Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan yardım istedi. Diyanet'in bu talebe olumlu cevap vermesi üzerine 45 imamın eğitilmesine karar verildi. 15 kişilik ilk grup 2 aylık kurs için Bursa'ya geldi. Misafir imamlara, Gürcüce bilen eğitmenler Kur'an-ı Kerim, tecvid, siyer, ahlak, itikat konularında ders veriyor. İmamlar hafta sonları emekli ilahiyatçı Prof. Dr. Süleyman Uludağ'ın verdiği konferanslara katılıyor. Gürcü imamlar İsmail Hakkı Camii'nde de vakit namazları kıldırarak tecrübe kazanıyor.

Türkiye'deki kursun kendileri için çok faydalı olduğunu vurgulayan kursiyerlerden Batum'un Kedanın İlçe Müftüsü Guram Halvaşi; "Bu kurstan önce bildiğimizi zannettiğimiz birçok konuyu bilmediğimiz ortaya çıktı. Bizler oralarda çocuklarımıza da eğitim veriyoruz. Fakat, birçok konuyu bilmiyor ya da eksik biliyormuşuz. Öğrendiklerimizi ülkemize de taşıyacağız." diyor. Gürcistan'ın Şuahev kentinde imamlık yapan Mikail Dumbadze ise şöyle konuşuyor: "Hıristiyanlarla bir arada yaşıyoruz. Dinimizi iyi şekilde öğrenmek ve öğretmek için buradayız. Türk insanının sıcaklığını hissediyoruz." görüşlerine yer verdi.

Bursa İl Müftüsü Mahmut Gündüz de Gürcistanlı din adamlarını hızlandırılmış özel bir eğitimden geçirdiklerini anlatıyor. Gündüz, şu bilgileri veriyor: "Gürcü imamlar liseden mezun olmuşlar, medreselerde aldıkları eğitimle göreve başlamışlar. Bu kurs için en iyi uzmanlarımızı görevlendirdik."
Fatih Karakılıç, Bursa

Hiç yorum yok: