Sokakta çalışan 3 bin 633 çocuğun eğitim masrafları gönüllü kişi veya kuruluşlarca karşılandı. - Eğitim Haberleri

26 Mart 2008 Çarşamba

Sokakta çalışan 3 bin 633 çocuğun eğitim masrafları gönüllü kişi veya kuruluşlarca karşılandı.

GAP Bölge Kalkınma İdaresi (GAP BKİ) ve Birleşmiş Milletler'in (BM) işbirliğiyle 2006'da başlatılan 'Velim Olur musun?' kampanyasında, sokakta çalıştıkları tespit edilen 3 bin 633 çocuğun eğitim masrafları gönüllü kişi veya kuruluşlarca karşılandı.

GAP BKİ ve BM Kalkınma Programı işbirliğiyle 2004-2007 yıllarında yürütülen 'Bölgesel kalkınmanın güçlendirilmesi ve bölgedeki sosyoekonomik farklılıkların azaltılması programı-aşama II' kapsamındaki bileşenlerden olan 'Sokakta çalışan çocukların rehabilitasyonu projesi' çerçevesinde 25 Ocak 2006'da 'Velim Olur musun?' kampanyasının başlatıldığı belirtildi.

Kampanyanın amacı ise; Şanlıurfa, Batman ve Gaziantep'te sokakta çalışan çocukların eğitim masraflarının karşılanması olarak belirlendi. Böylece ailelere ekonomik katkıda bulunulması gerektiğinin vurgulandığı açıklamada, internet ortamında çocukların bireysel bilgilerinin yayınlanarak ihtiyaçların gönüllü kişi veya kuruluşlarca öğrenilmesi imkanının oluşturulduğu ifade edildi. Kampanyanın yerelden gelen talep üzerine GAP kapsamındaki bütün illeri kapsayarak 20 Mart 2008'de; Adıyaman, Batman, Kilis, Siirt, Şırnak, Mardin, Diyarbakır, Şanlıurfa valilikleri, Gaziantep Şahinbey Kaymakamlığı, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü ve Express Kargo'nun sponsorluğunda yeniden başlatıldığı bildirildi.

Hiç yorum yok: