Milli Eğitim Bakanı Çelik, 2008'de asgari 3 milyar dolarlık bir yatırım yapacaklarını taahhüt etti. - Eğitim Haberleri

19 Ocak 2008 Cumartesi

Milli Eğitim Bakanı Çelik, 2008'de asgari 3 milyar dolarlık bir yatırım yapacaklarını taahhüt etti.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, eğitime ilişkin, "1,3 katrilyonluk bir yatırım bütçesi olmasına rağmen, huzurunuzda taahhüt ediyorum; 2008 yılında asgari 3 milyar dolarlık bir yatırım yapacağız" dedi.

İMKB okul inşaatları protokolünün imzalandığı törende konuşan Çelik, Türkiye'de çocukların öğretim yaptığı her faal 3 derslikten birinin iktidarları döneminde yapıldığını ifade eden Çelik, okullarda ders veren her 3 öğretmenden birinin de iktidarları döneminde tayin edildiğini belirtti.

Çelik, "Memleketimizin hiçbir köşesi yok ki müstakil okullarda bilgi teknolojisi laboratuvarları olmasın. Eruh'taki öğrencilerimiz internetten yararlanabiliyorsa, bu Türkiye'nin eğitimi adına sevinilecek olaydır" diye konuştu.

Milli Eğitim Bakanı Çelik, şöyle devam etti:

"Bir taraftan konsolide bütçenin imkanları, bir taraftan İMKB'nin sağladığı imkanlar, öte taraftan özel idarenin katkıları, eğitime yüzde 100 destek kampanyaları çerçevesinde sağladığımız kaynaklarla birlikte konsolide bütçemizde 1,3 katrilyonluk yatırım bütçesi olmasına rağmen, huzurunuzda taahhüt ediyorum 2008 yılında asgari 3 milyar dolarlık bir yatırım yapacağız."

2007 sonuna kadar çocuklara 115 bin derslik sunduklarını, burada İMKB'nin çok önemli bir katkısı bulunduğunu vurgulayan Çelik, 4. faz projeyle de Türkiye'de eğitimin fiziki altyapısına en çok muhtaç olan yerlere bu yatırımları yapmayı planladıklarını söyledi.

Çelik, "Bunları planlarken de kesinlikle estetik kaygıyı ön planda tutuyoruz. Biblo gibi albenisi olan muhteşem okullar yapıyoruz" dedi.

Hiç yorum yok: