Eğitim-Sen üyeleri, YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan'ın "üniversitelerin paralı olması" yönündeki açıklamalarını, YÖK binası önünde protesto etti - Eğitim Haberleri

19 Ocak 2008 Cumartesi

Eğitim-Sen üyeleri, YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan'ın "üniversitelerin paralı olması" yönündeki açıklamalarını, YÖK binası önünde protesto etti

Eğitim-Sen Genel Başkanı Alaaddin Dinçer, "Yükseköğretim sisteminin paralı hale getirilmesi ve öğrencilere kredi verilmesi yöntemi ile her yıl kontenjan açığı sorunu yaşayan özel üniversitelere öğrencilerin yönlendirilmesi hedeflenmektedir" dedi.
Eğitim-Sen üyeleri, YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan'ın "üniversitelerin paralı olması" yönündeki açıklamalarını, YÖK binası önünde protesto etti.

Eğitim-Sen Genel Başkanı Dinçer, burada yaptığı açıklamada, göreve geldiği gün "yasakları kaldıracağını, özgürlüklerden yana olduğunu" dile getiren Özcan'ın yükseköğretim sisteminin kamusal boyutunu tasfiye etmenin önündeki engelleri "yasak" olarak gördüğünü ortaya koyduğunu savundu.

Dinçer, "YÖK Başkanı'nın açıklamalarının arkasında Haziran 2007'de Dünya Bankası tarafından yayınlanan 'Türkiye-Yükseköğretim Politikaları İncelemesi, Türkiye'de Yükseköğretim için Stratejik Yönelimler' başlıklı 42 sayfalık rapor ve bu rapordaki öneriler yer almaktadır. Dünya Bankası tarafından bu raporda Türkiye'ye ABD modeli önerilmektedir" dedi.

Prof. Dr. Özcan'ın hayalindeki modelde araştırma görevlilerine ilişkin "yıkıcı bir pozisyon" belirlediğini savunan Dinçer, Özcan'ın araştırma görevliliğinin kadrolu, ücretli bir yapı olmaktan çıkarılıp, burslu öğrenci statüsüne dönüştürülmesini önerdiğini söyledi.

Dinçer, "iş güvenceleri zaten tırpalanmış araştırma görevlileri için önerilen bu sistem, karşı karşıya olduğumuz tehdidi göstermektedir. Üniversiteleri piyasalaştırma, iş güvenliğini ortadan kaldırma programı Dünya Bankası patentlidir" diye konuştu.

Eyleme, Hacettepe, ODTÜ ve Ankara üniversitelerinden araştırma görevlileri de katıldı.

Hiç yorum yok: