Başbakan Erdoğan'dan 9 ile daha üniversite müjdesi verdi. Erdoğan üniversitelerin sponsorunu da açıkladı. - Eğitim Haberleri

19 Ocak 2008 Cumartesi

Başbakan Erdoğan'dan 9 ile daha üniversite müjdesi verdi. Erdoğan üniversitelerin sponsorunu da açıkladı.

Başbakan Erdoğan, 9 kente yeni üniversite yapımını İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nın gerçekleştireceğini açıkladı.

İstanbul Menkul Kıymetler Borsası eğitime 300 milyon YTL daha yardım yaptı. İMKB'nin 1997'de başlattığı Eğitime Fiziksel Katkı Projesi'nin 4 etabıyla birlikte bugüne kadar yaptığı yardım 1 milyar 230 milyon YTL'ye ulaştı.

Projede 11 yılda Türkiye'nin dört bir yanında yapılan 321 modern okulun maliyeti 929 milyon YTL'yi buldu. İMKB'de düzenlenen imza törenine Başbakan Erdoğan ve Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in yanı sıra Başbakan Yardımcısı Nazım Erken ve İMKB Başkanı Hüseyin erkan katıldı.

İMKB Başkanı Hüseyin Erken ile Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik imzaladığı protokolle birlikte İMKB'nin yaptırdığı okul sayısı 400'e, bu okullarda eğitim gören öğrenci sayısı ise 220 bine ulaşacak.

ERDOĞAN'DAN MÜJDE

Proje kapsamında engelli okulları, yatılı- yatısız ilköğretim okulları, meslek liseleri, turizm otelcilik okulları, çok programlı liseler yer alacak. Protokol töreninde konuşan Başbakan Erdoğan, her fırsatta İMKB yetkililerine eğitime yaptıkları destekten dolayı teşekkür ettiğini belirterek, 9 ile yeni üniversite yapımını da İMKB'nin gerçekleştireceğini söyledi. Erdoğan, “2008-2009'a yetişmez ama 2009-2010'da bu üniversitelerimiz kendi binalarında, kendi kampüslerinde eğitime, öğretime başlar” dedi.

Erdoğan İMKB'nin 1998'den bugüne kadar 332 okul, 8 bin 500 derslik yapılmasına vesile olduğunu, şimdi yine 300 milyon YTL'yi eğitimin hizmetine sunduğunu belirtti. İMKB'de düzenlenen imza törenine Başbakan Erdoğan ve Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in yanı sıra Başbakan Yardımcısı Nazım Erken ve İMKB Başkanı Hüseyin Erkan katıldı.

Hiç yorum yok: