Ergenekon operasyonu kapsamında tutuklanarak Paşakapısı Cezaevi’ne konan Türk Patrikhanesi sözcüsü Sevgi Erenerol’un evinde fişleme kayıtları çıktı - Eğitim Haberleri

28 Ocak 2008 Pazartesi

Ergenekon operasyonu kapsamında tutuklanarak Paşakapısı Cezaevi’ne konan Türk Patrikhanesi sözcüsü Sevgi Erenerol’un evinde fişleme kayıtları çıktı

Ergenekon operasyonu kapsamında tutuklanarak Paşakapısı Cezaevi'ne konan Türk Ortodoks Patrikanesi Basın Danışmanı Sevgi Erenerol'un evinde akademisyenlerle ilgili fişleme belgeleri bulundu. Erenerol, çok sayıdaki öğretim üyesiyle ilgili bilgi fişlerinin evine nasıl ve kim tarafından getirildiğini bilmediğini savundu. Erenerol'un, "Ofisimde ele geçirilen 'Derin Ergenekon CD'si'nin içeriğini ve kim tarafından verildiğini de bilmiyorum" diye konuştu.

'DEVLETİMİZİ KORUMAK'

Veli Küçük ve Kemal Kerinçsiz ile 2004 yılında bir etkinlikte tanıştığını öne süren Erenerol, Muzaffer Tekin'le de 2003'teki Kıbrıs mitinginde tanıştığını açıkladı. Mahkemede, "Patrikhanemizin öncelikli amacı vatandaşı olduğumuz ülkemizin ve devletimizin bekasını korumaktır" ifadelerini kullanan Erenerol, Ankara'da faili meçhul bir suikasta kurban giden Doç. Dr. Necip Hablemitoğlu'nu İstanbul'daki bir etkinlik vasıtasıyla tanıdığını da anlattı. Erenerol, herhangi bir istihbarat örgütüyle bağlantısı olduğu iddialarını da yalanladı. Tutuklanan Avukat Kemal Kerinçsiz, Sami Hoştan, Fikri Karadağ ve Hüseyin Görüm'ün ifadeleri ise şöyle:

Avukat Kemal Kerinçsiz: Ergenekon yapılanmasının silahlı bir örgüt olduğunu soruşturma sırasında öğrendim. Büromda eve evimde bulunan evraklar, avukatlığını yaptığım Muzaffer Tekin ve Ergün Poyraz davalarıyla ilgili. Bana gelen belgelerin kaynağını açıklamama hakkım var. Ulusal Güç Birliği diye bir birliği tanımıyorum.

TEŞKİLAT: KUMARHANE

Fikri Karadağ: Benim kurduğum derneğin hiçbir dinsel ve cemaat veya başka örgütlenme ile doğrudan ya da dolaylı bir bağlantısı yoktur. Tam bağımsız ve bağlantısız bir kuruluştur. Sami Hoştan: Veli Küçük ile 1,5 yıldır görüşmedim. Sadece telefon görüşmesi yapmış olabilirim. Teşkilat diye geçen kelime, kumar ile ilgili bir konudur. Teşkilata gelme kumar dünyasında kullanılan bir kelimedir.

İbrahim Çiftçi'yi 10 yıldır tanırım. Zaman zaman kumar oynarız. Hablemitoğlu cinayeti ile ilgili yaptığı başvuru ve cinayet konusundaki açıklamaları hakkında bilgi sahibi değilim. Çiftçi Ergenekon kelimesini söylemekten aciz, kumar oynayan biridir. Hüseyin Görüm: Türk Ortodoks Kilisesi'ne Muzaffer Tekin ve Fikri Karadağ'la birlikte gittim. Atatürkçü bir çizgisi olan kiliseyi Fener Rum Patrikanesi karşısında güçlendirmek için gittik.

Hiç yorum yok: