Eğitim-İş üyeleri MEB'nın soruşturma başlatıldığını öne sürdükleri öğretmen destek için protesto yaptılar - Eğitim Haberleri

28 Ocak 2008 Pazartesi

Eğitim-İş üyeleri MEB'nın soruşturma başlatıldığını öne sürdükleri öğretmen destek için protesto yaptılar

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş) üyeleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında laikliğe aykırı unsurlar olduğu iddiasını içeren bir rapor hazırlayan öğretmen Mustafa Cemil Kılıç hakkında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından soruşturma başlatıldığını öne sürerek, bu durumu protesto etti.

Cağaloğlu'ndaki İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde toplanan ve çeşitli sloganlar atan grup adına bir basın açıklaması yapan Eğitim-İş Hukuk Sekreteri Vahap Güzey, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni olan Mustafa Cemil Kılıç'ın, Eğitim-İş'in Türk ulusal eğitim sistemiyle ilgili inceleme ve araştırma çalışmaları kapsamında söz konusu ders kitabıyla ilgili inceleme yaptığını belirtti.
Kılıç'ın, ilgili ders kitabı içeriğinde mezhep ayrımı ve örtünme telkini yapılarak laiklik ilkesine aykırı davranıldığını içeren çalışmasının raporunu Eğitim-İş Genel Merkezi'ne ilettiğini belirten Güzey, Kılıç hakkında bu nedenle Milli Eğitim Bakanlığı'nca soruşturma başlatıldığını iddia etti. Kılıç hakkında başlatılan soruşturmayı kınadıklarını kaydeden Güzey, bu konuda hukuki mücadeleyi sürdüreceklerini sözlerine ekledi.

Hakkında soruşturma başlatılan Mustafa Cemil Kılıç da, sendikanın ders Kitaplarını İnceleme Komisyonu'nun, din ve ahlak bilgisi kitabına yönelik inceleme görevini bu branşın öğretmeni olan kendisine verdiğini ifade ederek, 2007-2008 dönemi için hazırlanan kitabı Atatürk ilke ve inkılaplarına, laikliğe uygunluğu açısından incelediğini söyledi. Raporunu hazırladıktan sonra çıktığı bir TV programında konuyu bir kez de bakanlık yetkilileriyle birlikte tartıştıklarını anlatan Kılıç, bu programın yayınının ardından hakkında soruşturma başlatıldığını belirterek, "Bu dersin öğretmenlerinden biri olarak Atatürk ilke ve devrimlerinin göz ardı edildiğini ortaya koyduğum için hakkımda soruşturma açılmıştır. Eğer Atatürk ilkelerini savunduğumdan dolayı bir ceza alırsam, bu cezayı ömrümün sonuna kadar bir madalya gibi taşıyacağım" dedi.

Eylem sırasında yoldan geçen ve oğlunun Hakkari Çukurca'da 5 günlük askerken şehit olduğunu belirten Sultan Çevik, açılan dövizleri görünce konuya müdahil olarak, "Atatürk'ün yasalarını hiç kimse kaldıramaz" dedi.
Grup, basın açıklamasının ardından olaysız dağıldı.

Hiç yorum yok: