MEB, YARGI KARARINI BİLE YANLIŞ ANLADI - Eğitim Haberleri

3 Kasım 2008 Pazartesi

MEB, YARGI KARARINI BİLE YANLIŞ ANLADI

Milli Eğitim Bakanlığı, Almanya Stuttgart Eğitim Ateşliği Görevine Atanan Meriç Gök Hakkında Verilen Yargı Kararını Yanlış Anlayınca, Gök'ü, Almanya'daki Eğitim Ataşeliği'nden Alarak, Samsun'a Almanca Öğretmeni Olarak Atadı.



Milli Eğitim Bakanlığı, Almanya Stuttgart Eğitim Ateşliği görevine atanan Meriç Gök hakkında verilen yargı kararını yanlış anlayınca, Gök'ü, Almanya'daki Eğitim Ataşeliği'nden alarak Samsun'a Almanca öğretmeni olarak atadı. Gök ise, yargı kararına ters olan uygulamanın iptalini istedi.
Meriç Gök isimli Almanca öğretmeni, 8 Aralık 2004 tarihinde yurtdışında Eğitim Ataşeliği için mülakat sınavına girdi ve bu sınavda başarılı oldu ancak, 20 Aralık'ta yapılan temsili mülakat sınavında başarısız sayıldı. Gök, kararla ilgili olarak Danıştay İkinci Dairesi'ne başvururken, Danıştay, söz konusu temsili mülakat sınavının sadece değerlendirme işlemi olduğu gerekçesi ile işlemin iptaline karar verdi.


Gök'ün hakkında verilen 27 Haziran 2006 günlü kararda, Gök'ün sicil raporlarından alacağı puanın yüksek olmasına karşın temsili mülakat sınavında çok düşük puan verildiğini ifade edilerek, neden düşük puan verildiğinin açıklanamadığı ifade edildi. Danıştay, temsili sınavın iptaline karar verirken, 8 Aralık'ta yapılan mülakat sınavı ile ilgili iptal istemedi.

Söz konusu karar neticesinde Gök, Almanya Stuttgart Eğitim Ateşliği'ne Eğitim Ataşesi olarak atandı.

-MEB, KARARI YANLIŞ "ALGILADI"-

Bir üst mahkemeye giden Danıştay kararı, 25 Haziran 2008 tarihinde sonuçlanırken, anılan işlemin aynı gerekçelerle iptaline karar verildi. Gerekçeli kararda Gök'ün 8 Aralık 2004 tarihinde girdiği mülakat sınavının objektif kriterlere uyularak tekrar "değerlendirilmesi" gerektiği kaydedildi. Milli Eğitim Bakanlığı'nın, ise 25 Haziran 2008 tarihli kararı "sınavın tekrar yapılması" gerektiği olarak algılaması nedeniyle, Gök'ü görevinden derhal alarak Samsun'a Almanca Öğretmeni olarak atadı. Yargı kararını "sınavın tekrar yapılması" olarak "yanlış" algılayan Bakanlık, sınavı bile yapmadı.

-GÖK, CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI'NA BAŞVURACAK-

Meriç Gök ise avukatı aracılığıyla Milli Eğitim Bakanlığı Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü'ne bir yazı yazarak, yanlışlığın giderilmesini istedi. Gök, mahkeme kararının "uygulanmaması" nedeniyle görev süresi dolmadan görevinden alındığını bildirerek, maddi ve manevi zarar uğradığını açıkladı. Gök, Samsun'a atanması ile ilgili işlemin sorumluları hakkında da Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunacağını kaydederek, yargı kararına aykırı işlemin iptalini istedi.

Hiç yorum yok: