Sendikalar ÖSS Modelini Tartışıyor... - Eğitim Haberleri

1 Mayıs 2008 Perşembe

Sendikalar ÖSS Modelini Tartışıyor...

YÖK Başkanı Prof. D. Yusuf Ziya Özcan’ın ÖSS yerine getirilmesi planlanan ve “İngiliz modeli” olarak tanıttığı sisteme, eğitim sendikalarından gelen tepkiler

YÖK Başkanı Prof. D. Yusuf Ziya Özcan'ın ÖSS yerine getirilmesi planlanan ve “İngiliz modeli” olarak tanıttığı sisteme, eğitim sendikalarından “oldu-bitti” tepkisi geldi. Eğitim-İş Genel Başkanı Yüksel Adıbelli, sistemin dershanelere yönlendirmeyi artıracağını savunurken, Eğitim-Sen Genel Başkanı Alaaddin Dinçer ise sistemin İmam Hatip'ler için yapıldığına inandığını söyledi. Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk ise “katsayı”yı kaldıran sistemi destekledikleri mesajını verdi.

EĞİTİM-İŞ: “BEN YAPTIM OLDU İLE YENİ SINAV SİSTEMİ OLMAZ”-

Eğitim-İş Genel Başkanı Yüksel Adıbelli ANKA'ya yaptığı açıklamada, öğrencilerin 6. sınıftan itibaren sınav döngüsü içerisinde bırakıldığını belirtirken, getirilmesi planlanan İngiliz modelinin de sınav sayısını artıracağını işaret etti. Adıbelli, “Sınav sayısı artırılarak öğrenciler daha fazla dershanelere yönlendiriliyor. Bu Milli Eğitim Bakanlığı'nın amaçlarından biri. Bir diğer neden ise imam Hatip Liseleri'nin önünü açmak. Bu sistem ile İHL'lerin önü açılıyor fakat, genel liseler başta olmak üzere meslek liselerinin de önü kapatılıyor” dedi. Adıbelli, meslek liselerinin kuvvetlendirecek bir sistemin getirilmesi gerektiğine işaret ederken, yeni sistemin “oldu-bittiye” getirilmemesi gerektiğini söyledi. Adıbelli, oluşturulması düşünülen sistemin MEB uzmanları, sendika uzmanları, öğretmenler ve velilerin de bulunduğu bir kurul tarafından belirlenmesi gerektiğini ve etraflıca planlanarak oluşturulması gerektiğini söyledi. Adıbelli, “Milli Eğitim Bakanı, YÖK Başkanı 'ben yaptım oldu' gibi bir mantıkla bir şeyler yapıyorlar. Bu mantıkla her şey yap bos tahtasına döner. Avrupa'da eğitimin kalitesinin artırılması için çalışılırken, biz de eğitim siyasete alet ediliyor” diye konuştu.

EĞİTİM-SEN: “BİRİLERİ RÜYA GÖRÜP ONU KAMUOYUNA AÇIKLIYOR”-

Eğitim-Sen Genel Başkanı Dinçer, bu sistemin yurtdışında uygulandığını, fakat Türkiye gerçekleri ile bağdaşmadığını söyledi. Dinçer, sistem ile tamamen İmam Hatip liselerinin önünü açılmasının amaçlandığını ifade eden Dinçer, Türkiye'de eğitim sisteminin baştan yapılandırılması gerektiğini savundu. Sistemin oldu-bittiye getirildiğini söyleyen Dinçer, “Birileri akşam yatıp, bir rüya görüyor, rüyasını yorumlayarak kamuoyuna sunuyor. Bu eğitimdeki kötürüm durumun nedenidir. Bu tür bürokratlardan bıktık” dedi. İngiliz modelinin dershanelere giden öğrenci sayısını da önemli ölçüde artıracağını savunan Dinçer, “AKP döneminde sınav sayısı artırıldı, dershane sayısı da yüzde 100 arttı. Dershaneye göden öğrenci sayısında da çok önemli artış yaşandı. Bu AKP'nin politikası” dedi.

TÜRK EĞİTİM-SEN: “KATSAYI ENGELİNİ KALDIRAN SİSTEMİ DESTEKLERİZ”-

Söz konusu sistemin katsayı sıkıntısını kaldırması nedeniyle desteklediğini ifade eden Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, “Yıllardır en çok problemimiz, öğrencilerin istedikleri bölümlere katsayı engeli sebebiyle girememesiydi. Hiçbir eğitim anlayışında öğrencilerimiz önüne aşamayacağı engeller konulmaz. Bizim eğitim sistemimiz ise öğrencileri yükseköğrenim görmemeye programlanmış bir sistem halinde” dedi. Özellikle meslek lisesi yönünde önemli problemler yaşandığına işaret eden Koncuk, yeni sistemin meslek liselerinin önündeki engelleri kaldıracak düzeyde olması gerektiğini söyledi. teknik lise mezunlarının mevcut sistem nedeniyle mühendis bile olmadığını kaydeden Koncuk, “YÖK'ün öngördüğü model, engelleri kaldırıyorsa ve alandan önce bilgiyi seçmeye yönelikse destekliyoruz. Hatta bu katsayı problemini kaldıracak sistemin 2008 yılından itibaren uygulamaya konulmasını istiyoruz. YÖK Başkanı'na ha cesaret ha gayret diyoruz” dedi.

İNGİLİZ MODELİ İLE ÖĞRENCİLER 5 SINAVA GİRECEK-

Yeni uygulanmaya konulması düşünülen sisteme göre ÖSYM tarafından düzenlenecek merkezi sınavda 12 test yer alacak. Bunlardan 5'ini çözecek olan öğrenci, en başarılı olduğu 3 testin sonucuna göre üniversiteye girecek. Üniversiteler, fakültelerine göre öğrenci alacakları testleri açıklayacak. Sosyal bilimlerde okuyan öğrenci sosyal alan konularından testleri çözecek. Örneğin, bir üniversitenin mühendislik bölümüne matematik, fen ve biyoloji test sonuçlarına göre öğrenci alınacak. Söz konusu sistemde katsayı uygulaması da olmayacak.

Hiç yorum yok: