Kalabalık Sınıflar Eğitimi Baltalıyor... - Eğitim Haberleri

1 Mayıs 2008 Perşembe

Kalabalık Sınıflar Eğitimi Baltalıyor...

İlköğretimde kent merkezlerinde 30’ar öğrencili sınıflar için en az 76 bin, ideal sayı olan 24 öğrencili sınıflar için de 144 bin yeni dersliğe ihtiyaç var.

Dinçer, “İlköğretimde kent merkezlerinde 30'ar öğrencili sınıflar için en az 76 bin, ideal sayı olan 24 öğrencili sınıflar için de 144 bin yeni dersliğe ihtiyaç var. Kalabalık sınıf, eğitimin niteliğini bozuyor” dedi

Eğitim-Sen Genel Başkanı Alaaddin Dinçer, ''Kalabalık sınıfların eğitimin niteliğini olumsuz yönde etkilediğini'' ifade etti. Dinçer, yaptığı yazılı açıklamada, eğitim sisteminin en önemli sorunlarından birinin derslik açığı olduğunu kaydederek, “Yıllardır süren göçler, çarpık kentleşme ve artan nüfus nedeniyle ortaya çıkan derslik ihtiyacı özellikle kentlerde sorun olmayı sürdürmektedir'' dedi.

Bilimsel, nitelikli, eşit eğitim verilebilmesi için derslik açıklarının kapatılmasının gerektiğini savunan Dinçer, derslik açıklarının yoğunlaştığı illerin kent merkezlerinde bulunan okulların büyük bir bölümünde ikili eğitim-öğretim yapıldığını ifade etti. “Kalabalık sınıflar eğitimin niteliğini olumsuz yönde etkilemektedir'' diyen Dinçer, şunları kaydetti:

“Türkiye'de bir dersliğe ilköğretimde ortalama olarak köylerde 21, kentlerde 44 öğrenci düşmektedir. İllerin kent merkezlerinde ilköğretimde tam gün eğitimde 30 öğrencili sınıflar için 76 bin dersliğe gereksinim bulunmaktadır. 24 öğrencili sınıflar için kent merkezlerinde ilköğretimde 144 bin derslik yapmak gerekmektedir. Türkiye'de orta öğretimde ise kent merkezlerinde bir dersliğe 34, köylerde ise 20 öğrenci düşmektedir. Orta öğretimde 30 öğrencili sınıflarda tam gün eğitim için 10 bin 500 dersliğe, 24 öğrencili sınıflar için 38 bin dersliğe gereksinim duyulmaktadır.''

Dinçer, 5 yılda ilköğretimde öğrenci sayısının yüzde 6 arttığını, ilköğretimden mezun olan öğrencilerin sayısının ise yüzde 3 azaldığını öne sürdü. ÖSS'ye başvuran öğrencilerin lisans düzeyinde üniversiteye yerleştirilmelerinde liselerin başarı durumuna da değinen Dinçer, Anadolu, fen ve özel liselerin öne çıktığını belirtti.

Hiç yorum yok: