Bu yıl Milli Eğitim Bakanlığı ve sendikalar arasındaki Kurumu İdari Kurulu’nun Ağustos ayında toplanması bekleniyor. - Eğitim Haberleri

1 Mayıs 2008 Perşembe

Bu yıl Milli Eğitim Bakanlığı ve sendikalar arasındaki Kurumu İdari Kurulu’nun Ağustos ayında toplanması bekleniyor.

Bu yıl Milli Eğitim Bakanlığı ve sendikalar arasında Kurumu İdari Kurulu'nun Ağustos ayında toplanması bekleniyor. Yetkili sendika olarak Türk-Eğitim-Sen'in katılacağı kurul toplantısında Türkçe ve Din Kültürü ders saatlerinin artırılması, sözleşmeli öğretmenlerin kadroya geçirilmesi, Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin yeniden düzenlenmesi gibi konular görüşülecek.
Ağustos ayında toplanması beklenen KİK toplantısında eğitim sorunları masaya yatırılacak. Yetkili sendika Türk Eğitim-Sen tarafından toplantıda görüşülmesi istenen konular 12 sayfalık rapor halinde Milli Eğitim Bakanlığı'na sunuldu. Raporda sendikalar, meslek liselerinin yeniden yapılandırılması ve cazip hale getirilmesi gerektiğini belirtirken, meslek liselerinin önündeki katsayı probleminin kaldırılmasını isteyecek. İngilizce ve Beden Eğitimi ders saatlerinin artırıldığını belirten sendikalar, Türkçe ve Din Kültürü ders saatlerinin de arttırılması için düzenleme yapılmasını isteyecek.
Öğretmen verimliliğini artırılması gerektiğini bildirecek olan sendikalar, Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin öğretmenin huzur ve çalışma şevkini artıracak şekilde yeniden düzenlenmesini isteyecek.

OKULLARDA TACİZ VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ İÇİN DİSİPLİN NOTU DERS GEÇME KRİTERİ YAPILSIN”-

MEB'e sunulan KİK toplantısında görüşülecek konular raporunda, okullardaki şiddet ve tacizin önlenmesinin eğitim-öğretim ve ülke geleceği açısından son derece önemli olduğuna işaret edildi. Raporda, bu anlamda disiplin yönetmeliğinin yeniden düzenlenmesi, okul-veli işbirliğinin sağlanması ve disiplin notlarının ders geçme kriterleri içerisine alınması isteğinde bulunuluyor. Raporda, okullarda taciz ve şiddetin önlenmesi için okullardaki idareci sayısının artırılmasının yanı sıra okul binalarının projelerinin öğrencilerin her türlü sosyal ve sportif etkinliği yapacak şekilde düzenlenmesi gerektiği belirtildi.
Sunulan raporda ilköğretim okullarında okulun kullanımı açısından yaş kategorilerinin dikkate alınarak eğitim-öğretimin yeniden planlanması da istendi.

“SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLER KADROYA ALINSIN”-

Sözleşmeli öğretmenlerin sorunlarına da geniş yer ayrılan raporda, 4/C ve 4/B çalışanlarına kadro verilmesi istendi. Sözleşmeli öğretmenlerin özlük haklarının kadrolu öğretmenlerle aynı düzeye getirilmesi istenirken, Maaş ve ek dersleri ile ilgili problemlerini de düzeltilmesi gerektiği belirtiliyor.
Özür durumuna göre yer değişikliği konusunda sıkıntıların yaşandığına dikkat çekilen raporda, “aile bütünlüğüne saygı duyulması” gerektiğine işaret edildi.
Her yıl dağıtılan kitapların da toplanarak israfın önlenmesi gerektiğine değinilen raporda, kitapların baskı kalitesinin artırılması istenirken, sık kitap değişikliğine gidilmemesi gerektiği belirtiliyor.
Banka promosyonları konusunu da gündeme getirecek olan sendikalar, Milli Eğitim Bakanlığı'ndan promosyonların tamamının çalışanlara verilmesi için düzenleme yapmasını isteyecek. Ayrıca mahrumiyet bölgelerinde görev yapan öğretmenleri teşvik etmek amacıyla buralarda çalıştıkları dönemler için farklı tazminat ödenmesi konusu da KİK'de gündeme gelecek.

VEKALETEN ATAMALARDA “KRİTERLER GÖZ ÖNÜNE ALINSIN” İSTEĞİ

Özellikle son yıllarda eğitim alanında ortaya çıkan vekaleten atama konusuna da değinilen raporda, “Okul ve kurumlarda vekâleten görevlendirmelerde ve kurucu müdürlüklerde duyuru yapılmalı, hizmet puanı, kariyer ve liyakat kriterleri göz önüne alınmalıdır” uyarısında bulunuldu.
MEB'e sunulan KİK toplantısında görüşülecek konular raporunda, ek dersler, tazminatlar, diğer ekonomik haklar, sosyal haklar, atama ve yer değiştirmeler ve eğitim öğretimin problemleri üzerine yüzlerce soruna yer verildi.

Hiç yorum yok: