Kene'nin Isırdığı Öğrenciler Korkuttu... - Eğitim Haberleri

22 Mayıs 2008 Perşembe

Kene'nin Isırdığı Öğrenciler Korkuttu...

Tunceli'de, kene ısırması nedeniyle hastaneye kaldırılan Aktuluk YİBO öğrencisilerinde Kırım Kongo Kanamalı Ateşi hastalığına rastlanmadığı açıklandı.

Tunceli'de, Aktuluk Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) öğrencisi 5 çocuk kene ısırması nedeniyle hastaneye kaldırılırken, bu öğrencilerde Kırım Kongo Kanamalı Ateşi hastalığına rastlanmadığı açıklandı.
Tunceli Aktuluk YİBO öğrencileri R.A. (11), D.A. (13), S.A. (14), H.G. (10) ve okulun lojmanlarında kalan personelin çocuğu olduğu belirtilen S.A (6) kene ısırması şüphesi ile hastaneye kaldırıldı. Olay sonrasında Tunceli Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından inceleme başlatıldı. Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılan inceleme sonuçlanırken, İl Milli Eğitim Müdürü Muhammet Şahinkaya çocuklarda hastalığa rastlanmadığını bildirdi. İnceleme raporunda Tunceli Aktuluk YİBO öğrencileri R.A.(11) ve S.A. (14) kardeşlerin kene ısırması şüphesi ile Elazığ Fırat Üniversitesi Araştırması hastanesine kaldırıldığı ve yapılan araştırmalar sonucunda Kırım Kongo Kanamalı Ateşi hastalığına rastlanmadığı açıklandı. Raporda aynı okul öğrencileri D.A. ve H.G.'nin köylerine gittiği ve kıyafetlerinde kene bulunduğu için hastaneye kaldırıldığı bildirilirken, iki öğrencide de hastalığa rastlanmadığı belirtildi. Raporda, okulun lojmanlarında kalan bir personelin çocuğu olan S.A da kene ısırması şüphesi ile Tunceli Devlet Hastanesi'ne kaldırılırken, yapılan tahliller sonucu S.A'da da hastalık tespit edilmediği kaydedildi.

Hiç yorum yok: