Diyarbakır’ın Ergani ilçesinin Alitaş Köyü’nde ilköğretim son sınıf öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığı’na mektup gönderdi. - Eğitim Haberleri

6 Mayıs 2008 Salı

Diyarbakır’ın Ergani ilçesinin Alitaş Köyü’nde ilköğretim son sınıf öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığı’na mektup gönderdi.

Diyarbakır'ın Ergani ilçesinin Alitaş Köyü'nde ilköğretim son sınıf öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığı'na mektup göndererek “okumak istiyoruz, köyümüze okul yapın” çağrısında bulundu. Öğrenciler adına mektubu gönderen Vedat Yaşar, “Ben büyüyünce bakan olmak istiyorum” dedi.
Diyarbakır'ın Ergani İlçesi Alitaş Köyü'nde Alitaş İlköğretim Okulu öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığı'na mektup yazdı. Son sınıf öğrencileri adına mektubu gönderen Vedat Yaşar, birkaç ay sonra okulu bitireceklerini ve köyde lise olmadığı için uzak bir şehire gideceklerini yazdı. Okumak istediklerini söyleyen Yaşar, “Milli Eğitim Bakanlığısize rica ediyorum, bize bir okul yapınız. Ben büyüyünce büyük adam olacağım. Ben büyüyünce büyük bir bakan olacağım” dedi.
Mektubunda, amacının okumak olduğunu yazan Yaşar, köye okul yapılması gerektiğini belirtirken, başka bir yerde okumak istemediklerini söyledi.
Milli Eğitim Bakanlığı, söz konusu mektubu İlköğretim Genel Müdürlüğü'ne yollayarak gereğinin yapılmasını istedi.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ilköğretim ikinci kademe istiyoruz .21.yuzyılda hala yollardayız.bilindiği gibi cocukluk dönemin de aileden ayrılma cok ciddi psikolojik sorunlar ortaya cıkmasına sebep oluyor. yiboların durumu ortadadır .biz kendi köyümüzde eğitim almak istiyoruz.bugün okulumuzun mevcudu 678 sınıfların yapılması için yeterlidir .saygılarımla

Adsız dedi ki...

çocuklarımızın kendi köylerin de eğitim almayı istemeleri kadar doğal birşey olmaz.. ama hala bunu anlamayan anlamak istemeyen ve bu çocukların isteklerini görmezden gelen, önemsemeyen yetkililerimiz var... daha kaç çocuk daha okumak isteyip köyünde 8 yıllık okul olmadığı için 5 ten sonra okuyamayacak.. ve daha kaç parlak beyni kaybedeceğiz.

Adsız dedi ki...

ben de alitaş köyündeydim daha önce şimdi şehre geldik ve okuyorum ama bu sadece bir istisnadır bu köye hemen okul yapılması sorunludur çünkü;eğitim bir insanın en doğal kakkıdır... umarım bu yazdıklarımı okuyup önemseyerek gereğini yapmanızı rica ediyorum...

Adsız dedi ki...

Ben Alitaş köyünde 1986 yıllarında öğretmenlik yapmıştım. Abdulkadir Güçlü isimli bir öğrencim kimliği olmadığı için okuyamamıştı. Bu kader değil eğitimsizliğin bir sonucu idi. Eğitemediğimiz her birey bir kayıp olarak ülkemize zarar veriyor. Alitaş köyüne 8 yıllık okul mutlaka yapılmalıdır.

fethiizci dedi ki...

TÜRKİYENİN HER TARAFINDAN OKULLAR YAPILIYOR BİZİM ALİ TAŞ KÖYÜN DE 1950 LERDEN KALAN ÖNCE HAYVAN BESLEDİĞİMİZ AHIR DİYE TABİR ETİĞİMİZ YERDE ÇOCUKLARIMIZ İKİ SAAT DERS GÖRÜYORLAR ÇOK YARDIM SEVER VAR AMA ÇIKARKALARI OLDUĞU YERDE OKUL YAPIYORLAR

Emrullah KILIÇ dedi ki...

bu devlete neden doğu batı ayrımı yapıyor sonuşta aynı kımlğı taşıyoruz batıda lüks okullar yapılırken bıze 8 yıllık okulu cok mu gürüyorla ben de normal bir vatandaş olarak köyümüze en kısa zaman köyümüz 8 yılık okul yapılmasını ıstıyorum...Emrullah KILIÇ