Bir ilköğretim okulunda, 100 YTL’lik bağışı vermeyen öğrencilerin sınıflarında tahtaya çıkarılarak teşhir edildiği öne sürüldü. - Eğitim Haberleri

6 Mayıs 2008 Salı

Bir ilköğretim okulunda, 100 YTL’lik bağışı vermeyen öğrencilerin sınıflarında tahtaya çıkarılarak teşhir edildiği öne sürüldü.

Kadıköy Kayışdağı'ndaki bir ilköğretim okulunda, 100 YTL'lik bağışı veremeyen öğrencilerin sınıflarında tahtaya çıkarılarak teşhir edildiği öne sürüldü.
İddiaya göre, Kayışdağı Şehit Öğretmen Mehmet Fidan İlköğretim Okulu'na giden her öğrenciden 100 YTL istendi. Bu parayı veremeyen öğrenciler sürekli uyarıldı ve tahtaya çıkarılarak arkadaşlarına, “parayı vermeyenler” diye teşhir edildi.
Çocuğu bu okula devam eden bir veli, “Okula gitmekte olan çocuğum ve daha birçok okul talebesi, istenen 100 YTL'lik yardım parasını veremedikleri için okul müdürü ve bir grup öğretmen tarafından tahtanın önüne dizilerek diğer öğrenci ve öğretmenlere karşı rencide ediliyor ve bu öğrencilere bağırılıyor” dedi.
Aynı veli, Okul Müdürü Erdal Zor'un 29 Nisan'a kadar parayı vermeyen çocukların sınıflardan çıkarılarak okul bahçesinde ceza verileceğini söylediğini de öne sürdü.
Bu arada 29 Nisan'da bahçede yapılacağı söylenen teşhirin ise bazı öğretmenlerin tepkisi üzerine yapılmadığı iddia edildi.
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) 2 No'lu Şube yetkilileri de zorla bağış iddialarının kendilerine ulaştığını, konuyu araştırdıklarını, eğer doğruysa böyle bir durumun kabul edilemeyeceğini söyledi.

'Zorla istemedik'
Okul Müdürü Erdal Zor, öğrencilerden 100 YTL bağış istendiğini kabul etti. Okul-Aile Birliği'nin 2007-2008 öğretim yılı için bu rakamı belirlediğini belirten Zor, şunları söyledi:
“Bu yıl için Okul-Aile Birliğimiz bir defaya mahsus olarak 100 YTL istenmesine karar verdi. Fakat, verebilecek durumda olanlardan talep edilmesine karar verdik. Gücü yetmeyen veliler, sınıf öğretmeniyle birlikte Okul-Aile Birliği'ne giderek bağıştan muaf kalabiliyor. Verebilen 10, 20, 30 YTL getirdi. Çocuklardan zorla para istemedik. Ama, vermeyen öğrencileri sınıfta belirlediğimiz doğrudur. Fakat, hiçbir şekilde törenlerde çocukların gururunu kırıcı bir teşhir yapmadık” dedi. Okulda 2200 öğrenci öğrenim görüyor.”

Hiç yorum yok: