“Bağış, Yardım ve Hibeler” Genelgesi... - Eğitim Haberleri

6 Mayıs 2008 Salı

“Bağış, Yardım ve Hibeler” Genelgesi...

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik tarafından gönderilen genelgede, Eğitime Yüzde Yüz Destek Proje Koordinatörlüğü’nün banka hesaplarının kapatıldığını bildirdi.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik tarafından gönderilen “Bağış, Yardım ve Hibeler” isimli genelgede, Eğitime Yüzde Yüz Destek Proje Koordinatörlüğü'nün banka hesaplarının kapatılarak hesaplardaki mevcut tutarların MEB Merkez Saymanlık Müdürlüğü hesabına aktarılacağı bildirildi. Artık, proje için nakdi yardım kabul edilmeyecek.
Gönderdiği genelgede, Bağış ve hibelerin nasıl alınacağı ve kullanılacağı ile ilgili açıklamalarda bulunan Bakan Çelik, bağış yapan kişi ya da kuruluşlar ile herhangi bir protokol düzenlenmesine gerek olmadığını bildirdi. Çelik, protokolün yardım sahibinin isteği halinde yapılacağını kaydederken, protokollerin valilik ile yardım sahibi arasında imzalanacağını açıkladı.
Çelik, Arsa, bina gibi taşınmaz malların hibe edilmesi halinde, malların kaydının “Maliye Bakanlığı'nın bu konu ile ilgili yönetmeliği çıkarıncaya kadar” daha önce belirlenmiş usül ve esaslara göre yapılacağını kaydetti. Çelik, taşınır malların kaydının ise diğer taşınırlarda olduğu gibi edinme şekline bakılmaksızın e-taşınır sistemine geçileceğini anlattı.

-EĞİTİME YÜZDE 100 KAMPANYASINA NAKDİ YARDIM YAPILMAYACAK-

Bakın Çelik, Eğitime Yüzde 100 Destek Koordinatörlüğü'ne nakti ve ayni bağış yardımında bulunmak isteyen kişilerin, koordinatörlük tarafından bağış ve yardımın yapılacağı il proje koordinatörlüklerine yönlendirileceğini bildirdi. Eğitime Yüzde 100 Destek Proje Koordinatörlüğü'nün banka hesaplarının kapatılarak hesaplardaki mevcut tutarların MEB Merkez Saymanlık Müdürlüğü hesabına aktarılacağı belirtildi. Çelik, tutarların kılındığı amaca harcanmak üzere bütçede yeni açılacak tertiplere kaydedileceğini ifade etti. Çelik,
"Bakanlığımız merkez birimlerine başvuranlardan eğitime yüzde yüz destek kampanyası kapsamında kesinlikle nakdi bağış veya yardım kabul edilmeyecektir” uyarısında bulundu.
Bakan Çelik'in gönderdiği genelgede, Bakanlık bütçesine kaydedilen şartı bağış ve yardımların zamanından kullanılmaması nedeniyle doğacak zarar ya da amacı dışında kullanılması halinde, bu harcamaların yapılmasında sorumlu olan kişilerin zararı karşılayacağı belirtildi. Genelgede, söz konusu zararın Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından tahsil edileceği kaydedildi.

1 yorum:

yusuf dedi ki...

ben alitaş köyünden yusuf izci bizim köyümüze sadece okul sıkınsı olarak görünmüyor başllıca şöyle sıralayabiliriz 1. sağlık ocağı 2. yol ve elektirik 3. sekiz yılık ve lise yapılsın 4.su vede al yapınının oluşturması bunlardan sadece bizim köye yapılmasın her köye yapılmasını isterim