Okuma Özürlü Olduk... - Eğitim Haberleri

1 Nisan 2008 Salı

Okuma Özürlü Olduk...

Ankara Valisi "Türkiye yayınlanan kitap sayısı bakımından Avrupa’nın sayılı ülkelerinden olmasına rağmen, okuma alışkanlığı bakımından istenen düzeyde değiliz" dedi.

ANKARA Valisi Kemal Önal, İl Milli Eğitim Müdürü Murat Bey Balta, Etimesgut Kaymakamı Recep Erkılıç, Etimesgut İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Karaman ile Elvankent'te İstiklal İlköğretim Okulu'nda incelemelerde bulundu. Önal, sınıfları gezerek, öğrencilerin okul ihtiyaçlarına ilişkin sorunlarını dinledi ve bir süre sohbet etti.

SÜRE ARTIRILACAK

Vali Önal, öğrencilerin bir kısmının "Ankara Okuyor Kampanyası" için ayrılan 20 dakikalık zaman diliminin "yetersiz" olduğu yönündeki eleştirileri üzerine, sürenin artırılması yönünde çalışma yapılacağını söyledi. Önal ayrıca, öğrencilerden gelen "kapalı spor salonu talebi"ne de olumlu yanıt vererek, bu konuda gerekenin yapılacağını belirtti.

"Ankara Okuyor Kampanyası"nın bu yıl İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün, valilik tarafından aldığı onayla başlatıldığını belirten Vali Kemal Önal, kampanyanın içeriğini öğrenmeleriyle birlikte desteklediklerini söyledi. Giderek "okuma özürlü bir toplum" haline gelindiğini savunan Önal, iletişim vasıtaların görsel alana kaymasının okuma alışkanlığının körelmesine yol açtığını ifade etti.

Okuma- yazma seferberliği

Bİr gazetecinin sorusu üzerine, Ankara'da okuma-yazma bilmeyen kişi oranı konusunda değerlendirme de bulunan Önal, şunları söyledi: "Okuma-yazmada eksiklikler var. Her yıl okuma-yazma seferberlikleri ve kampanyalar düzenliyoruz. Özellikle bu durum, kırsal alandan kentsel alana göç eden vatandaşlarda görülüyor. Yani göç alan iller bunu devamlı sorun olarak yaşıyorlar. Hem sivil toplum kuruluşları hem de Milli Eğitim Müdürlükleri ellerinden geleni yapmaya çalışıyorlar.

Hiç yorum yok: