Eğitim fakültesinde öğretim üyesi başına 152 öğrenci düşebiliyor. Talim Terbiye'nin eski başkanı Prof. Karagözoğlu çarpıcı bilgiler ortaya koydu. - Eğitim Haberleri

3 Nisan 2008 Perşembe

Eğitim fakültesinde öğretim üyesi başına 152 öğrenci düşebiliyor. Talim Terbiye'nin eski başkanı Prof. Karagözoğlu çarpıcı bilgiler ortaya koydu.

Eski Talim Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Galip Karagözoğlu, Türkiye'deki öğretmen yetiştirme politikasının çıkmaza girdiğini belirterek, "Bir tek profesörün ve doçentin bile görev yapmadığı eğitim fakülteleri var" dedi. Bazı eğitim fakültelerinde öğretim üyesi başına 152 öğrenci düştüğünü dile getiren Karagözoğlu, eğitimin dinci muhafazakâr akımın etkisine girdiğini de savundu: "Eğitim fakültelerindeki öğrencilerin yüzde 20'si karma eğitime karşı."
Prof. Dr. Galip Karagözoğlu, Çağdaş Eğitim Dergisi 2008 sayısı için yazdığı makalede eğitim fakültelerinin girdiği 'çıkmaz'ı ve nedenlerini şöyle özetledi:
Öğretim üyesi yetersiz: 2005- 2006 öğretim yılında 64 devlet, beş vakıf olmak üzere 64 eğitim fakültemizde 174 bin 895 öğrenciye karşılık 4 bin 612 öğretim elemanı bulunmakta. Sinop Eğitim Fakültesi'nde 419 öğrenciye sadece üç öğretim üyesi düşerken, Mersin Eğitim Fakültesi'nde 1522 öğrenciye karşılık 10, Kafkas Eğitim Fakültesi'nde ise 1337 öğrenciye karşılık 11 öğretim üyesi bulunuyor.
Türkiye'de normalde üniversitelerde öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı, ortalama 25.
Trakya Eğitim Fakültesi'nde 2 bin 57 öğrenciye karşılık profesör yok, bir doçent var. Erzincan Eğitim Fakültesi'nde 2 bin 414 öğrenciye karşılık bir profesör bile yokken, doçent sayısı birle sınırlı. 1160 öğrencili Zonguldak Ereğli Eğitim Fakültesi'nde ve 2 bin 319 öğrencili Ağrı Eğitim Fakültesi'nde bir tek profesör ve doçent yok.
Ders yükleri ağır: Eğitim fakültelerinde öğretim elemanlarının haftalık ders yükleri inanılmayacak kadar yüksek. Ereğli Eğitim Fakültesi'nde bir öğretim elemanına haftada 55 saat, Çukurova Eğitim Fakültesi'nde 50 saat ders yükü düşüyor. Bu kadar ağır ders yükü olan bir öğretim elemanının araştırmaya, ders hazırlığına ve öğrencileriyle bire bir görüşmeye zaman ayırması mümkün değil.

Bu tabloda ikinci öğretim: Eğitim fakültelerinde öğrenci sayısının fazla ve fiziksel olanakların çok kısıtlı olmasına rağmen, 47 ikinci öğretim uygulaması yapılıyor. Bu durum, niteliği düşürüyor.

Derslik sayısı az: Eğitim fakültelerinde derslik başına düşen öğrenci sayısı da çok yüksek. Derslik başına düşen öğrenci sayısı Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 190, Bayburt Eğitim Fakültesi'nde 186 iken, Gaziantep Eğitim Fakültesi'nde 24, Boğaziçi Eğitim Fakültesi'nde 15 öğrenci.

Araç gereç yetersiz: 22 eğitim fakültesinde fizik, 20 eğitim fakültesinde kimya, 19 eğitim fakültesinde biyoloji, 34 eğitim fakültesinde yabancı dil laboratuvarı yok. Mersin Eğitim Fakültesi'nde 659, Buca Eğitim Fakültesi'nde 215 öğrenciye bir bilgiyasar düşüyor.
Muhafazakârlık artıyor: Eğitim fakültelerinde mevcut öğrencilerin niteliği giderek değişiyor ve öğrencilerin daha tutucu, muhafazakâr davranışlara sahip oldukları görülüyor. Bugüne kadar yetiştirilen öğretmen adaylarının Atatürk ilkelerine bekçilik ve liderlik edecek bireyler olarak eğitilmeleri temel ilke olarak benimsendiğinden bu kurumlara alınacak öğrencilerin seçiminde daha dikkatli davranıldığı bir gerçektir. Ancak ülkede giderek yaygınlaştığı gözlenen dinci muhafazakâr akımın öğretmen yetiştiren eğitim fakültelerinin öğrenci profilini de etkilediği ortada.

Manevi ihtiyaçlara din: ODTÜ Eğitim Fakültesi dekanı Meral Aksu ve ekibinin eğitim fakültelerinde yaptığı araştırmaya göre eğitim fakültelerindeki öğrencilerin yüzde 20'si karma eğitime karşıdır. Yüzde 53'ü bilim güncel sorunlara cevap vermede yetersiz kalırsa en güvenilir kaynağın din olduğuna inanıyor. Yüzde 72.5'i günümüz dünyasında ancak dinin insanların manevi ihtiyaçlarına yanıt verebileceğini, yüzde 54.4'ü ise toplumda görülen ahlak sorunlarına ancak din sayesinde çözüm bulunabileceğini düşünüyor.

Hiç yorum yok: