Avrupalı Okuldan Atmıyor... - Eğitim Haberleri

3 Nisan 2008 Perşembe

Avrupalı Okuldan Atmıyor...

Eğitim Hakkı Platformu "www.af2008.org" tarafından yapılan araştırma Avrupa ülkelerinin eğitim konusunda hiçbir kısıtlamaya yer vermediğini ortaya çıkardı.

Eğitim Hakkı Platformu "www.af2008.org" tarafından yapılan araştırma, Avrupa ülkelerinin eğitim konusunda hiçbir kısıtlamaya yer vermediğini ve eğitim hakkının Avrupa'da çok önem taşıdığını ortaya çıkardı. Araştırmaya göre Avrupa ülkeleri “okuldan atma” gibi bir uygulamaya yabancı.
Eğitim Hakkı Platformu www.af2008.org, Alman Kültür, Fransız Kültür ve British Council'e bağlı eğitim ofislerini arayarak, bu ülkelerdeki prosedürleri ve okuldan atılmanın nasıl olacağı yolunda bir araştırma yaptı. Araştırmaya göre Almanya'da eğitim konusunda herhangi bir kısıtlamanın söz konusu olmuyor. Almanya'da başarısızlık halinde burslarda bir azalma olabiliyor ama eğitim hakkı asla öğrenciden alınmıyor. Yani Almanya'da okuldan atılma yok. Bazı üniversiteler ise son sınıf hariç 10 yıl süre tanıyor. Son sınıftan atılma ise söz konusu değil. Almanya'da eğitim ofisi yetkilisi “öğrencinin okuldan hangi durumda atılacağı yolundaki soruya, “Böyle bir soru nerden aklınıza geldi. Almanya'da okuldan atılmazsınız endişelenmeyin” yanıtını verdi.

-FRANSA EĞİTİM SİSTEMİ ÖĞRENCİYİ BAŞARILI OLDUĞU BÖLÜME KANALİZE EDİYOR-

Araştırmaya göre Fransa'da sistem biraz farklı olarak işlerken, üniversiteler tam olarak özerk olduğu için uygulama farklılıkları bulunuyor. Üniversitelerden atılma olabiliyor fakat oldukça zor olduğu belirtiliyor. Fransa'da öğrencinin okuldan atılması halinde üniversitelerin yetkili kurullarına başvurup, mazeret sunup okula geri dönülebiliyor. Fransa'daki sistemin amacı, bir bölümde başarısız olan öğrencileri daha başarılı olabilecekleri bölümlere yönlendirme üzerine kurulu işliyor. Buna karşın öğrenci başarısız olduğu bölümde de her sınıfı 3 kere tekrar hakkı bulunuyor. Yani Fransa'da bir bölümden ilişiği kesilen öğrenci aynı bölüme ya da bir başka bölüme dönerek eğitimini sürdürebiliyor.
Araştırmaya göre Almanya ve Fransa'da ekonomik nedenlerden dolayı öğrencilerin okul ile ilişiği kesilmiyor.

-ABD KOŞULSUZ EĞİTİM HAKKI VERİYOR-

Araştırmaya göre Amerika'da sistemde eğitim hakkı koşulsuz olarak ömür boyu kişide kalabiliyor. Başarısızlık sadece bursları etkiliyor. Her Amerikan vatandaşı istediği zaman okula geri dönme hakkına sahip.
İngiltere'deki sistemde de okuldan atılma gibi bir durum söz konusu değil. Hatta British Council eğitim bürosu, ilk defa böyle bir soruyla da karşılaştıklarını bildiriyorlar. İngiltere'de de ekonomik nedenlerden dolayı öğrencilerin okullardan uzaklaştırılması gibi bir durum söz konusu değil.
Eğitim Hakkı Platformu (www.af2008.org), bilim ve kültür alanından ilerlemiş olan ülkelerin eğitime önem verdiğine işaret ederken, Türkiye'de ise yüz binlerce kişinin okullarından af dilediğini kaydettiler.

Hiç yorum yok: