Sosyal Güvenlik Ülke Gerçeklerine Zıt... - Eğitim Haberleri

13 Mart 2008 Perşembe

Sosyal Güvenlik Ülke Gerçeklerine Zıt...


Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, sosyal güvenlik yasa tasarısının ülke gerçekleriyle zıtlık oluşturduğunu söyledi.

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, sosyal güvenlik yasa tasarısının ülke gerçekleriyle zıtlık oluşturduğunu söyledi. Koncuk, “Türk Eğitim-Sen; Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Yasa Tasarısı'nın geri çekilmesi amacıyla 14 Mart Günü Emek Platformunun eylemine destek verecek ve Türk Eğitim-Sen'e üye eğitim çalışanları tüm yurt genelinde iş bırakacaktır” dedi.
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'de sosyal refah seviyesinin günden güne yükselmesi ve alım gücünün artması gerekirken, çalışanların ve emeklilerin her geçen gün hak kaybı yaşadığını söyledi. Yoksullaşma oranının büyük bir hızla arttığını ifade eden Koncuk, “Ülkemiz işsiz cennetine dönmektedir” dedi. Koncuk, devlet rakamları ile halk ekonomisinin birbirini tutmadığını kaydeden Koncuk, “Hayali verilerle insanlar kandırılmaya çalışılmaktadır. Tüm bunların üstüne hükümet Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Yasa Tasarısı hazırlayarak, çalışanın, emeklinin kazandığı hakları elinden almaya çabalamaktadır” dedi.

-“HÜKÜMET MUHALEFET İSTEMİYOR”-

Koncuk, tasarıya gelen tepkiler üzerine hükümetin geri adım atması gerektiğini, buna karşın Başbakan'ın sendikaları yalancılıkla itham ettiğine değinirken, Başbakan'ın sendikaların protestosuna bile katlanamadığının altını çizdi. Koncuk, ülkeyi yönetenlere göre Türkiye'de kimsenin muhalefet etmemesinin istendiğini belirtirken, hükümetin muhalefetten demokratik haklarını kullanmamasını ve iktidarın her icraatına alkış tutmasını istediğini savundu.

-TÜRK EĞİTİM-SEN 150 BİNE YAKIN ÜYESİ İLE İŞ BIRAKACAK-

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Koncuk, ağır hak kaybı yaşayan halkın sıkıntısını dile getirmesinin iktidarı çileden çıkardığını söyledi. Koncuk sözlerini şöyle sürdürdü:
“Oysa bu tasarı, sosyal devlet ilkesiyle ders düşmekte ve ülke gerçekleriyle taban tabana zıtlık oluşturmaktadır. Bu nedenledir ki Türk Eğitim-Sen; Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Yasa Tasarısı'nın geri çekilmesi amacıyla 14 Mart Günü Emek Platformunun eylemine destek verecek ve Türk Eğitim-Sen'e üye eğitim çalışanları tüm yurt genelinde iş bırakacaktır. 150 bin'e yakın Türk Eğitim-Sen üyesi eğitim çalışanı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm kurumlarda ve okullarda iş bırakacaktır. 14 Mart Cuma günü okullar idarecisiz, sınıflar öğretmensiz kalacak ve eğitim çalışanları bu tasarıya karşı demokratik tepkisini ortaya koyacaktır.”

Hiç yorum yok: