Öğretmen Atamaları Meclis'e Taşındı... - Eğitim Haberleri

13 Mart 2008 Perşembe

Öğretmen Atamaları Meclis'e Taşındı...


Muhsin Yazıcıoğlu, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik’in yazılı olarak yanıtlaması istemiyle öğretmen fazlalığı varken neden eğitim fakülteleri açılıyor dedi?

Yazıcıoğlu, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in yazılı olarak yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına verdiği önergesinde, Türkiye'de binlerce atama bekleyen öğretmen olduğunu ifade ederek, “Niçin yeni Eğitim fakülteleri açılmaktadır” diye sordu.
Yazıcıoğlu, önergesinde şu sorulara yer verdi:
“Son 5 yılda, fizik, kimya, biyoloji, matematik, felsefe, coğrafya ve sosyal bilgiler branşında yapılan öğretmen atamaları kaç tanedir?
Bu branşlarda yapılan atamalar öğretmen açığını karşılamakta mıdır?
Eğer yapılan atamalar açığı kapatmaya yetmiyorsa neden yeterince atama yapılmamaktadır?
Önümüzdeki 5 yıl içinde branşlar itibariyle ne kadar öğretmen ataması düşünüyorsunuz veya öğretmen atama planlaması hazırlığınız var mıdır?
Kadrolu öğretmen ataması yapmak yerine neden sözleşmeli öğretmen ataması yapılmaktadır?

Hiç yorum yok: