İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin katılacağı Ortaöğretim Kurumları Sınavı'na (OKS) başvurular, yarın sona eriyor. - Eğitim Haberleri

27 Mart 2008 Perşembe

İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin katılacağı Ortaöğretim Kurumları Sınavı'na (OKS) başvurular, yarın sona eriyor.

Fen, Anadolu ve sosyal bilimler liselerinde, özel okullarda ve Polis Kolejinde okumak isteyen öğrenciler ile parasız yatılı okumak isteyen ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin katılacağı Ortaöğretim Kurumları Sınavı'na (OKS) başvurular, yarın sona eriyor.

2008-2009 eğitim-öğretim yılında resmi ve özel fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, Anadolu liseleri, Anadolu öğretmen liseleri, Anadolu meslek liseleri, Anadolu teknik liseleri, Anadolu imam hatip liseleri ve sağlık meslek liselerinde okumak isteyen öğrenciler OKS'ye girecek.

Ayrıca Polis Kolejinde öğrenim görecek öğrenciler ile Türkiye Özel Okullar Birliğine bağlı merkezi sistem sınavıyla öğrenci alan özel okulların öğrencileri ve parasız yatılı okumak isteyen 8. sınıf öğrencileri de bu sınava başvuracaklar.

Başvuru ve yerleştirme ile ilgili işlemlere ait açıklama ve kurallar, 2008 Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı e-başvuru kılavuzlarında yer alıyor. Adaylar, bu kılavuza Milli Eğitim Bakanlığının ''www.meb.gov.tr'' internet adresinden ulaşabilecekler.

BAŞVURU İŞLEMLERİ

Sınav başvurularının yapılabilmesi için adayın öncelikle e-okul sistemine kayıtlı olması gerekiyor. OKS'ye başvuru işlemleri, ''http://www.meb.gov.tr'' ile ''http://oges.meb.gov.tr'' adreslerinden yapılabilecek.

Aday bilgileri e-okul sisteminden otomatik olarak alınacağı için doğruluğundan ve güncelliğinden okul müdürlüğü sorumlu olacak.Adaylar, sınav ücreti olarak 20 YTL ödeyecekler. Adaylar sınav ücretini, Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası veya Türkiye Halk Bankası şubelerinden Kurumsal Tahsilat Programı aracılığıyla yatıracaklar.

Başvuruyla ilgili veli, adayın T.C kimlik numarasıyla bankaya sınav ücretini yatıracak. Sınav ücreti yatırılan adaya ait banka dekontu okul müdürlüğüne teslim edilecek ve başvuru çıktısı alınacak. Sınav ücreti başvuru tarihinde bankalardan birine yatırılmayan adayın başvurusu yapılamayacak.

Aday, OKS ile birlikte Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk (DPY-B) (ilköğretim 8'inci sınıf) ile Polis Koleji Aday Tespit Sınavı'na başvuruda bulunacaksa başvuru ekranından katılmak istediği sınavları işaretleyecek, bilgilerini kontrol edecek ve okul müdürlüğü elektronik onaylama yapacak.

Onaylanan başvurunun 2 nüsha çıktısı alınarak veliye imzalatılacak. Okul müdürlüğü de imzalayıp mühürleyerek 1 nüshasını veliye teslim edecek, diğerini okulda saklayacak.

Adayların merkezi sistemle öğrenci alan özel okullara başvuruda bulunabilmesi için öncelikle OKS'ye başvuru yapması gerekiyor. Açık İlköğretim Okulunda öğrenim gören adaylar, başvuru yapabilmek için bankaya sınav ücretini yatırdıktan sonra Açık İlköğretim Okulu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edecek.

ÖZÜRLÜ ADAYLAR

Özürlü adayların sınav uygulaması sırasında özür durumlarına uygun hizmet alabilmeleri için e-okul sistemine kayıt olurken özür durumları ile ilgili bilgilerin işlenmesi için ''özürlü sağlık kurulu raporu'', ''özürlü için kimlik kartı'' veya ''özürlülük bilgisinin işlendiği nüfus cüzdanı''ndan birini okul müdürlüğüne beyan etmesi gerekiyor. Başvuru işlemleri bittikten ve beyan edilen belgeler uzmanlar tarafından incelendikten sonra adaylar, özür durumlarına göre düzenlenmiş salonlarda sınava alınacak.

SINAVA GİRİŞ BELGELERİ

2008-OKS sınav giriş belgesi, okul müdürlükleri tarafından 29 Mayıs 2008 tarihinden itibaren onaylanarak adaylara teslim edilecek. Adaylara ayrıca sınav belgesi gönderilmeyecek.

Sınav giriş belgesini kaybeden adaylar, yenisini sınav başvurusu yaptığı okul müdürlüklerinden alabilecek. Bu yıl son kez yapılacak OKS, 8 Haziran 2008 Pazar günü saat 10.00'da başlayacak ve 120 dakika sürecek.

Hiç yorum yok: