Aşçılık Eğitimi Başladı... - Eğitim Haberleri

27 Mart 2008 Perşembe

Aşçılık Eğitimi Başladı...

288 saat sürecek aşçılık eğitiminde başarı gösteren aşçı adayları, kurs sonunda sertifikalandırılacak.

HER TÜRLÜ YEMEĞİ YAPARLAR

Kursun, İç Anadolu bölgesinde ilk olduğunu belirten Halk Eğitim Müdürü İbrahim Şimşek, kursa şehir dışından dahi gelen kursiyerlerin olduğuna işaret etti. Şimşek, "Milli Eğitim olarak bu kursa katılanlara aşçılık konusunda gereken eğitimi veriyoruz. Kursiyerlerimiz, eğitimleri sonunda başarı gösterdikleri takdirde mutfak organizasyonu yapabilecekler. Genel alamda A'dan Z'ye her türlü yemekleri yapabilecekler. Kısacası çok basit gibi görünen yumurtayı bile nasıl pişirileceğini öğrenecekler" dedi. Usta öğretici Mustafa Tuncer, "Tahmin ediyorumki bu kursa katılan arkadaşlarımız başarılı olacaklar, yapılanları öğreniyor ve gayet başarılılar" diye konuştu.

Eşlerine yardımcı olacaklar

Bazı aşçılar, yemek kültürünü geliştirip, sertifikalı aşçılık belgesi almak istediklerini belirttiler. Bekar olarak katılan bazı kursiyerler ise evlendiklerinde eşlerine yemek konusunda yardımcı olacaklarını ifade ettiler.

İşin farkında olsunlar

HALK Eğitim Müdürü İbrahim Şimşek, önce mutfak konusunda ders gören kursiyerlerin, öğrendiklerini daha sonra uygulamalı gösterdiklerini belirtirken, "Kursiyerler arasında işveren dahi var. Önce işveren yemeğin nasıl yapıldığını bilmeli ki, çalışanlar da yaptıkları işin farkında olsun" dedi. Kursa Tokat'tan katılan Gökhan Özlek, oturduğu kent ve çevrelerinde böyle bir kursun olmadığını dile getirdi.

2 yorum:

oleste dedi ki...

slm ben açaba kurs yerlerini oğrene bilirmiyim haftada kaçgun gelmemiz gerekiyor pazar gunleri de varmi fiyatinin nekadar olduğunu oğrene bilirmiyim bilgiyçin şimdiden teşekurler

Adsız dedi ki...

slm ben ersin orkoz edebiyat mezunuyum bu kursa kalılmak istiyorm ama kursu başarılı bitrdikten sonra iş imkanı olanagı nasıl acaba ve kurslar istanbuldmı acaba luten bilgi verinb ben kariyer peşindeyim