Sınıftaki gösterileriyle izlenme rekoru kıran Vanlı küçük rap'çiler - Eğitim Haberleri

5 Şubat 2008 Salı

Sınıftaki gösterileriyle izlenme rekoru kıran Vanlı küçük rap'çiler

Van'ın rapçi çocukları Yusuf Özaras ile Batuhan Çalışkan tarzları ve kendine has müzikleriyle Türkiye'nin gündemine oturdu. İstanbul'da yoğun bir televizyon trafiğine takılan çocuklar, şöhret yolunda ilk rap reaksiyonlarını verdiler: "Ne menem şeymiş bu şöhret dedikleri, 3 gündür sokakta fotoğraf çektirmekten Boğaz'ı bile göremedik."

Vali Mithatbey Mahallesi İnönü İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencileri Yusuf ve Batuhan'ın hikayesi, geçen sene ilköğretim 5. sınıfta İngilizce öğretmenleri olan ve şu anda Afganistan'da vatani görevini yapan Cezmi Şakar'ın sınıfta kaydettiği görüntüleri video paylaşım sitesi Youtube'a koymalarıyla başladı. Bir anda Türkiye'de en çok tıklananlar arasında yer alan görüntüler, sitede izlenme rekorları kırdı. Hocaların hatıra için çektiği görüntünün bu kadar ilgi uyandıracağını rüyasında bile hayal edemediğini kaydeden Yusuf, "Hocamız 'bir sıraya vurmak nasıl bu kadar izlenir?' diye şaşkınlığını dile getirdi. Ben de inanamadım. Her şey hayal gibi" dedi.

KIZLAR PEŞİMİZDEN KOŞUYOR

"Sıraya bir vurduk, sesimizi Türkiye duydu" diyen ikili, hayellerinde bile görmedikleri üne sahip olduklarını söyledi. Şöhretin ilk kez "bundan iyi ses çıkmıyor" diyerek arka sıradan ön sıraya terfi olarak tezahür ettiğini belirten Yusuf ve Batuhan, "Yüzümüze bakmayanlar, peşimizden koşmaya başladı. Kızlar 'saçma sapan' diyorlardı, ama şimdi peşimizden ayrılmıyorlar" dedi.

Son olarak "Matematik" isimli bir beste yaptıklarını ve şöhret sonrası yaşadıklarını bir besteyle anlatacaklarını ifade eden Yusuf doktor, Batuhan ise savcı olmak istiyor. Yusuf ile Batuhan'ın aynı sırayı paylaşmanın ötesinde ortak bir başka noktası ise ikisinin de sıkı bir Galatasaray taraftarı olmaları.

ONCA YIL MEMURUM, AMA

Çocuklarıyla İstanbul'a gelen veliler Burhan Çalışkan ve Ferzande Özaras ise, burs yardımı beklediklerini dile getirdi. Yusuf'un babası Ferzande Özarslan, "Oğlum 4 yaşından beri evde kap kaçak ne varsa onlarla ritim tutardı. Komşularımız 'bari cumartesi ve pazar günleri çalmasın' diye ricada bulunuyorlardı. Açıkçası iç geçirmedim değil, 30 yıl önce İstanbul'a iş aramaya geldiğimde kimse yüzüme bakmadı, bunca yıllık devlet memuriyetim var, bu kadar alaka görmedim. Şimdi herkes oğlumla resim çektirmek için yarışıyor” diye konuştu. Çocuklar dün son televizyon programından sonra Van'a geri döndü.

Of yine matematik

'Matematik'

Dersimiz yine

Matematik

Of ne yapıcam

Üstelik bir de yazılı

Yapıcam

Dedi hocam

Kesin bir alıp

Sırada oturcam

Galiba yine

Bu sene

Sınıfta kalıcam

Hiç yorum yok: