Şanlıurfa'da, kızların eğitimi için yardım dağıtılması sırasında izdihamlar yaşandı - Eğitim Haberleri

5 Şubat 2008 Salı

Şanlıurfa'da, kızların eğitimi için yardım dağıtılması sırasında izdihamlar yaşandı

Okullaşma oranının çok düşük olduğu Şanlıurfa'da, kızların eğitimi için yardım dağıtılması sırasında izdihamlar yaşandı. Kadınlar, 18-39 YTL'lik yardıma ulaşabilmek için yerlere düştü, ezilme tehlikesi geçirdi.

Siverek ve Viranşehir ilçelerinde, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu'na bağlı olarak başlatılan Sosyal Riski Azaltma Projesi kapsamında çocuklar için eğitim yardımı dağıtılacaktı. Siverek'te 10 bin, Viranşehir'de ise 15 bin 500 ilk ve ortaöğrenimde eğitim gören kız ve erkek çocuk önceden belirlenmişti. Bu çocuklara üç ayda bir verilen 18 ile 39 YTL arasında değişen yardımların dağıtımına dün başlandı. Sabah saatlerinden itibaren Viranşehir'de, PTT binası önünde toplanan kadınlar, kapılar açılınca izdiham yarattı.

Siverek'te de aynı yoksulluk manzarası vardı. Burada yaşanan izdihamda da bazı kadınlar yere düştü ve ezilme tehlikesi yaşadı. Bir kadın, "Saatlerce sırada bekleyince ister istemez herkes sıkıntı yaşıyor. Bunca sıkıntı 18 YTL için çekilmez ama yoksulluktan dolayı üç ayda bir bu sıkıntıya mecburen katlanıyoruz" diyordu. Çocukları ise mevsimlik işçi olarak okulların kapanmasından çok önce tarlaların yolunu tutacaktı.

Hiç yorum yok: