Eğitim-iş: Gelişmeler Kaygı Verici - Eğitim Haberleri

5 Şubat 2008 Salı

Eğitim-iş: Gelişmeler Kaygı Verici

Eğitim ve Bilim İş görenleri Sendikası (Eğitim-İş) Genel Başkanı Yüksel Adıbelli, Laiklik ilkesinin Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'na girişinin 71. Yıldönümü'nde Türkiye Cumhuriyeti'nin laik yapısına yönelik kaygı verici gelişmeler yaşandığını söyledi.
Eğitim-İş Genel Başkanı Adıbelli, Laiklik ilkesinin Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'na girişinin 71. Yıldönümü nedeniyle bir mesaj yayınladı. Adıbelli, Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti'nin çağdaş uygarlık düzeyine ulaşılabilmesi için öncelikle devletin toplumsal ve hukuksal yapısının dinsel kurallardan arındırılmasına bağlı olduğuna inandığını söyledi. Bu çerçevede Türk Devrimi'nin eksenini laiklik ilkesinin oluşturduğuna işaret ederek, “5 Şubat 1937'de laiklik ilke olarak Anayasa'ya girmiştir. Laiklik ilkesine, 1961 ve 1982 anayasalarında da özel önem verilmiş, devletin değiştirilemez temel nitelikleri arasında yerini almıştır” hatırlatmasında bulundu.

-“TÜRKİYE CUMHURİYETİ, ŞEYHLER, DERVİŞLER, MÜRİTLER VE MECZUPLAR MEMLEKETİ OLAMAZ”-

Adıbelli, Anayasa'nın 2. maddesi olan laiklik ilkesinin Türkiye Cumhuriyeti'nin değiştirilemez, değiştirilmesi önerilemez nitelikteki ilkelerinden olduğuna değinerek, “Laiklikten ne anlaşıldığı Anayasa'nın 24. maddesinde belirtilmiştir. Buna göre, Devletin sosyal, ekonomik, siyasal ve hukuksal düzeni din kurallarına dayandırılamaz. Laiklik kuşkusuz demokrasinin olmazsa olmaz koşulu, özgürlüklerin güvencesidir. Son günlerde Cumhuriyetimizin laik yapısına yönelik kaygı verici gelişmeler yaşanmaktadır” dedi.
Adıbelli, Mustafa Kemal Atatürk'ün “Türkiye Cumhuriyeti, şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz” sözünü hatırlatarak, laiklik ilkesinin Anayasa'ya girişinin 71. yıldönümünü kutladığını bildirdi.(ANKA)

Hiç yorum yok: