Hem Din Kültürü Hem Din Eğitimi Verecek - Eğitim Haberleri

5 Şubat 2008 Salı

Hem Din Kültürü Hem Din Eğitimi Verecek

Alevi bir öğrencinin mahkeme kararıyla muaf tutulmasının ardından yeniden tartşma konusu olan zorunlu din dersinde geri adım atmadı. Yeni anayasa taslağında da din dersi zorunlu tutuldu. Ayrıca talep halinde ikinci bir ders olacak.

Üniversitelerde türban yasağını kaldırma girişimi nedeniyle açıklanması belirsiz bir tarihe kalan AKP'nin yeni anayasa taslağında yer alacak din öğretimi ve eğitimiyle ilgili düzenlemeye son hali verildi. Taslak, basıma hazır hale getirilerek Başbakan Tayyip Erdoğan'a sunuldu.

AKP'nin taslağında, "Din ve vicdan hürriyeti" başlıklı 24'ncü maddedeki şu fıkralar korunacak: "Din ve ahlak eğitim ve öğretimi Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Din kültürü ve ahlak öğretimi ilk ve orta-öğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Bunun dışındaki din eğitim ve öğretimi ancak, kişilerin kendi isteğine, küçüklerin de kanuni temsilcisinin talebine bağlıdır."

Anayasa'nın madde ve genel gerekçesinde de yer verilmesi beklenen uygulamaya dönük adımlara göre, halen İslam dinine ait namaz, dua gibi ritüellerin öğretildiği Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, içeriğine uygun olarak yeniden düzenlenecek ve zorunlu ders olarak okutulacak. Derste, bütün dinsel inanış ve öğretiler, dinler tarihi, din felsefe ve sosyolojisi ve ahlak öğretileri genel anlamda öğretilecek.

Talebe bağlı ders

24'üncü maddenin, "Bunun dışındaki din eğitim ve öğretimi ancak, kişilerin kendi isteğine, küçüklerin de kanuni temsilcisinin talebine bağlıdır" fıkrası kapsamında da, "Din eğitimi ve öğretimi" talebe bağlı olarak verilecek. Bu kapsamda devlet, öğrencilere taleplerine uygun olarak İslam, Hıristiyanlık ve Museviliğin gerekleri olan dua, namaz, oruç, ayin ve benzeri ritüellerini öğretecek, Alevi öğrencilerin de talepleri karşılanacak. Bu uygulama için Milli Eğitim Bakanlığı ve ilgili dinsel kurumlar işbirliği yapacak.

Hiç yorum yok: