Özel Sektör Ve Devlet El Ele Verdi - Eğitim Haberleri

26 Ocak 2008 Cumartesi

Özel Sektör Ve Devlet El Ele Verdi

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, 2003 yılından bu yana özel sektörün eğitime, 2.5 katrilyon lira yatırım yaptığına dikkat çekerek, “Eğitim alanında büyük yatırımlar yaptık. İstikbale daha güvenle bakıyorum. Eğitimde devlet ile özel sektör el ele verdi” dedi.

Milli Eğitim Bakanı Çelik, KVK tarafından Diyarbakır Çermik'te yaptırılan öğrenci yurdunun temel atma törenine katıldı. Törende konuşan Çelik, eğitimin sadece devlet tarafından değil herkesin el ele vererek geliştireceği bir alan olduğunu ifade etti. Çelik, Diyarbakır milletvekili Cavit Torun'un kendisine gelerek Diyarbakır Çermik'teki Yatılı İlköğretim Bölge Okulu(YİBO)'nun çok eski olduğunu söylediğini anlattı.

Çelik, “İncelemeler sonucunda 60 yıllık olan YİBO'nun yerine artık daha modern ve çocukların güvenle okuyacağı bir YİBO yapmaya karar verdik. 12 Milyon YTL'lik yatırım ile asrın eğitim kampüsünü buraya kuracağız” dedi. Ocak 2003'de 75 kişinin ölümü ile sonuçlanan İstanbul-Diyarbakır seferinde yer alan KVK elemanı Ercan Demirkol adına KVK'nın bir Anadolu Lisesi yaptırdığını kaydeden Çelik, “KVK Yönetim Kurulu Başkanı Murat Vargı'ya teklifte bulunduk. Çocuklarımız maalesef barınacak yer de bulamıyorlardı. Sayın Vargı'ya Anadolu lisesi öğrencileri ve Çermik'te bulunan öğrencilerin yararlanabilmesi için bir yurt yapması önerisinde bulunduk. Kendileri de bunu kabul etti. Ben adam olmayan zenginin yerine zenginliği olmayan adamı tercih ederim. Diğer kişiler kendi ceplerini ve kasalarını koruyarak, kasa bekçiliği yapıyorlar” diye konuştu.

Bakan Çelik, KVK Genel Müdürü Bülent Çavuşoğlu'nun da maaşından keserek Samsun Terme'de bir Anadolu lisesi yaptırdığını kaydederek Mart ayında da bu okulun açılışını yapacaklarını bildirdi. Çelik, “Eğitime yüzde yüz destek kampanyamızın asıl amacı budur. 2003 yılından bu yana özel sektör eğitime 2.5 katrilyona yakın yatırım yapmıştır. Eğitim alanında büyük yatırımlar yaptık. İstikbalimize daha güvenli bakıyorum” diye konuştu.

KVK Yönetim Kurulu Başkanı Murat Vargı, Ercan Demirkol adına Anadolu lisesi yaptırdıklarını ve şimdi de bir yurdun temelini attıklarına dikkat çekerek “Milli Eğitim Bakanımız kendi heyecanlarını bize de aktardı. Eğitimde herkesin el ele vermesi gerekiyor” dedi. Vargı, temeli atılan yurdun en kısa sürede hayata geçirileceğini kaydetti.

Milli Eğitim Bakanı Çelik ve KVK Yönetim Kurulu Başkanı Murat Vargı, temel atma töreninden sonra KVK tarafından Ercan Demirkol adına yapılan Anadolu lisesinin açılış törenine katıldı. Okulu ziyaret sırasında Ercan Demirkol'un babası Süleyman Demirkol'un babası da bir konuşma yaptı. Demirkol, Anadolu lisesini kurarak Ercan Demirkol'un ismini yaşattığı için, KVK yönetimine teşekkür etti.
8 Ocak 2003 tarihinde İstanbul'dan Diyarbakır'a sefer yapan uçak düşmesi sonucu 75 kişi yaşamını yitirmişti. KVK'nın Güneydoğu Anadolu satış yöneticisi olan Ercan Demirkol da kazada yaşamını yitirenler arasındaydı.

Hiç yorum yok: