Eğitim- İş Sendikası Denizli Şubesi, Açık İlköğretim Okulu Sınavı'na 40 öğrencinin türbanlı alınması nedeniyle savcılığa suç duyurusunda bulundu - Eğitim Haberleri

26 Ocak 2008 Cumartesi

Eğitim- İş Sendikası Denizli Şubesi, Açık İlköğretim Okulu Sınavı'na 40 öğrencinin türbanlı alınması nedeniyle savcılığa suç duyurusunda bulundu

Eğitim- İş Sendikası Denizli Şubesi, Açık İlköğretim Okulu Sınavı'na 40 öğrencinin başörtülü ve türbanlı alınması nedeniyle Vali Yardımcısı ve Sınav Tespit Komusyonu Başkanı Halil İbrahim Ertekin, sınava görevlileri ve öğrencilere türbanlı kimlik kartı veren kamu görevlileri hakkında, savcılığa suç duyurusunda bulundu.

13 Ocak 2008 tarihinde Denizli Lisesi'nde yapılan Acık İlköğretim Okulu sınavına başörtülü ve türbanlı oldukları için 40 öğrenci alınmamıştı. Bunun üzerine öğrenciler, sınava alınmamalarını okul bahçesinde protesto etmişti. Sınav Tespit Komisyonu'yla yapılan görüşme sonrasında, öğrenciler öğleden sonraki sınavlara başörtüsü ve türbanlarıyla girebilmişti. Eğitim-İş Sendikası Denizli Şubesi, yazılı bir açıklama yaparak, öğrencilerin türban ve başörtüsüyle sınava alınarak, anayasanın çiğnendiğini ileri sürerek, valiliği göreve davet etmişti. Valiliğin, aradan 13 gün geçmesine rağmen soruşturma başlatmaması üzerine Eğitim-İş Sendikası Denizli Şubesi, Vali Yardımcısı ve Sınav Tespit Komisyonu Başkanı Halil İbrahim Ertekin'in yargı kararını uymayarak görevi kötüye kullandığı, sınavda görevli diğer kamu görevlilerinin de görevlerini savsakladığı ve yargı kararını etkisiz kıldıkları iddia ederek, savcılığa suç duyurusunda bulundu. Suç duyurusunda öğrencilere türban ve başörtülü fotoğraflarla kimlik kartı veren kamu görevlilerinin de cezalandırılmaları istendi.

Eğitim-İş Denizli Şube Başkanı Dikmen Onat, üzerlerine düşen görevi yaparak usulsüzlüğü yargıya taşıdıklarını belirterek, idari soruşturma başlatılması için valiliğe dilekçe vereceklerini söyledi.

Hiç yorum yok: