MEB İstanbul, Erkan Avcı Lisesi’nde “mescit” bulunduğu ve öğrencilerin burada namaz kıldığı yolundaki iddiaları soruşturmayacak - Eğitim Haberleri

23 Ocak 2008 Çarşamba

MEB İstanbul, Erkan Avcı Lisesi’nde “mescit” bulunduğu ve öğrencilerin burada namaz kıldığı yolundaki iddiaları soruşturmayacak

MEB, okullarda mescit kurulmasını engelleyen bir yasa bulunmaması nedeniyle soruşturma açmazken, İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından konuyla ilgili olarak görevlendirilen müfettişlerin raporunu bekliyor.

Okullarda 'mescit bulundurulmamasına' ilişkin herhangi bir yasa bulunmaması nedeniye MEB İstanbul, Bahçelievler Erkan Avcı Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde “mescit” bulunduğu ve öğrencilerin burada namaz kıldığı yolundaki iddialar üzerine soruşturma açmıyor.
Radikal gazetesinde yayımlanan bir haberde Erkan Avcı Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nin zemin katındaki bir odanın mescit olarak kullanıldığı, öğrencilerin de öğretmenleriyle birlikte burada namaz kıldığı öne sürülmüştü. Öğrencilerin formalı olarak namaz kılarken arkadan çekilmiş fotoğraflarının da bulunduğu haber üzerine MEB'in soruşturma başlatmayacağı bildirildi. ANKA'nın edindiği bilgiye göre, MEB; mevcut yasa ve yönetmeliklerden okullarda mescit kurulması ya da kurulmaması yönünde bir düzenleme bulunmadığı için soruşturma açmıyor. Köksal Toptan'ın Milli Eğitim Bakanlığı döneminde çıkarılan bir genelgede de, “Öğrencilerin dini vecibelerine yerine getirmesinde gerekli kolaylıklar sağlanacaktır” ibaresi bulunması da, söz konusu okula soruşturma açılmamasının nedenlerinden biri olarak gösteriliyor.

-LAİKLİĞE KARŞI DURUM “VARSA” SORUŞTURMA AÇILACAK-

İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından konu ile ilgili iki müfettiş görevlendirilirken, söz konusu müfettişlerin raporu doğrultusunda MEB'in soruşturma açabileceği belirtiliyor. Müfettiş raporlarında; mescit bulunmasının, okulda eğitim-öğretimi aksattığı, Atatürk İlke ve İnkılaplarına zarar verdiği ya da laikliğe aykırı olduğu yönünde bir sonuç çıkması halinde MEB konu ile ilgili olarak soruşturma başlatacak.

-MÜDÜR YALANLADI ÖĞRENCİLER “ÖZGÜRLÜK” DEDİ-

Erkan Avcı Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi müdürü Muhitdin Kara ise haberin asılsız olduğu yönünde açıklamalarda bulunurken, fotoğrafların ortaya çıkarılması sonrasında “Ben tanımlayamadım. Henüz inceleme yapamadım ve teşhis edemedim” demişti. Kara, çağdaş, Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı, demokrat bir okul olduklarını belirterek “Asparagas bir haber üzerinde yoğunlaşılmış. Bir mizansen olabilir. Ben tanımlayamadım. Henüz inceleme yapamadım ve teşhis edemedim. Mesleki ve teknik eğitimi öne alınmış, endüstri ve sanayi ile işbirliği ile bir şeyler yapan tecrübeli bir okuluz. Bu tür nahoş haberler okulumuzu yoruyor. Kesinlikle bu iddiaları kabul etmiyoruz. Böyle bir okula ben bile inanmıyorum” demişti. Söz konusu lise öğrencileri ise durumu doğrularken, “Bizler özgür olarak dini vecibelerimizi yerine getiriyoruz” demişlerdi.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bu gazetecilerin hiç işleri yokmu diye düşünmeden edemiyorum bazen ayrıca bu iddia'yı ortaya koyan kişi veya kişiler ya din düşmanı yada öğretmen.