Öğretmenler Zachau'nun Türkiye'deki öğretmen maaşlarının OECD standartlarına göre yüksek olduğunu söylemesine tepki göstererek eylem yaptı - Eğitim Haberleri

23 Ocak 2008 Çarşamba

Öğretmenler Zachau'nun Türkiye'deki öğretmen maaşlarının OECD standartlarına göre yüksek olduğunu söylemesine tepki göstererek eylem yaptı

Eğitim, Öğretim ve Bilim Çalışanları Hak Sendikası (Eğitim Hak-Sen) üyesi bir grup öğretmen, Dünya Bankası Türkiye Direktörü Ulrich Zachau'nun yaptığı bir açıklamasında, Türkiye'deki öğretmen maaşlarının OECD standartlarına göre yüksek olduğunu söylemesine tepki göstererek eylem yaptı.

Yapılan eylemin ilginç olan yanı ise hazırlanan pankartların ingilizce olması ve basın açıklamasının ise ingilizce yapılmasıydı.

Eğitim, Öğretim ve Bilim Çalışanları Hak Sendikası (Eğitim Hak-Sen) üyesi yaklaşık 20 öğretmen, Kızılay Postanesi önünde toplanarak Dünya Bankası Türkiye Direktörü Ulrich Zachau'yu protesto etti.

Ulrich Zachau'nun, 16 Ocak 2008 tarihinde yaptığı Türkiye'deki öğretmen maaşlarının Türkiye Gayri Safi Yurtiçi Hasılası gözönüne alındığında OECD standartlarına göre yüksek kaldığını ve bu durumun düzeltilmesi şeklindeki açıklamasına tepki gösterdi.

Hazırladıkları ingilizce partlartlarla tepkilerini dile getiren eylemciler, Zachau'nun Türk öğretmenlerinden özür dilemesini istediler. Eylem yapan grup adına açıklama yapan Eğitim Hak-Sen Genel Başkanı Hanifi Gökçek, açıklamanın Ulrich Zachau tarafından daha iyi anlaşılması için konuşmasını ingilizce olarak yaptı.

Açıklamada, Zachau'nun Türkiye'deki öğretmenlerin maaşlarının fazla olduğu ve bunun düzeltilmesi gerektiği şeklindeki açıklamasını şiddetle kınadıklarını belirten Gökçek, Zachau'nun Türkiye'deki öğretmenleri OECD ülkelerinde yaşayan öğretmenlerle karıştırdığını savundu. Hanifi Gökçek, Türrkieye'deki öğretmenlerin sosyo ekonomik durumlarının diger OECD ülkelerinkinden çok farklı olduğunu vurguladı. Gökçek, Türkiye'deki öğretmenlerin OECD ülkelerindeki öğretmenlere göre daha fazla çalıştığını, daha çok öğrencinin sorumluluğunu üzerine aldığını, daha düşük ücret aldığını ve geçimini sağlamak için daha fazla yıprandığını ifade etti.

Türkiye Cumhuriyeti Devleti çalışanlarının ücretlerinin ne Dünya Bankası ne de bir başka yabancı kuruluş tarafından değil, Türk halkının vergileri ile ödendiğini söyleyen Gökçek, Ulrich Zachau'nun yaptığı açıklamalarından dolayı tüm Türk öğretmenlerden özür dilemesini istedi. Eylemciler, dana sonra yapılan zamlarla birlikte maaşlarına aylık olarak yansıyan 25 YTL farkı postaneden havale yolu ile Ulrich Zachau'ya gönderdiler.

Hiç yorum yok: