2008-2009 eğitim öğretim yılından itibaren Okul öncesi eğitimi de zorunlu olacak - Eğitim Haberleri

24 Ocak 2008 Perşembe

2008-2009 eğitim öğretim yılından itibaren Okul öncesi eğitimi de zorunlu olacak

MİLLİ Eğitim Bakanlığı (MEB) Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü Remzi İnanlı, zorunlu eğitimin 2008-2009 eğitim öğretim yılından itibaren 9 yıla çıkarılması için çalışma başlattıklarını belirterek, “Okul öncesi eğitimi de zorunlu hale getireceğiz’’ dedi. Türkiye’deki okul öncesi eğitimin, Avrupa ülkeleriyle kıyaslandığında çok gerilerde olduğunu belirten İnanlı, en düşük seviyedeki Avrupa ülkesinde bile okullaşma oranının yüzde 70’lerde seyrettiğini, bunun da okul öncesi eğitime verilen önemle ilgili olduğunu söyledi.İnanlı, “Uygulamanın yapılacağı pilot illerimiz henüz belli değil. İl milli eğitim müdürlüklerine yazı gönderdik. O bilgiler ışığında illerdeki okullaşma, öğretmen ve öğrenci sayısına göre pilot il uygulamasını başlatacağız” diye konuştu.

Hiç yorum yok: