Köy Odası Sınıfa Dönüştürüldü... - Eğitim Haberleri

25 Kasım 2008 Salı

Köy Odası Sınıfa Dönüştürüldü...

Hakkari merkeze bağlı Doğanlı Köyü Gelincik Mezrası'nda, bir evin odası sınıfa dönüştürüldü...

Vekil öğretmen 28 yaşındaki Füsun Önal, 3 sıra, bir kara tahta ve Atatürk portresi asılan bu odada 3'ü kız 5 öğrenciye eğitim vermeye başladı. Füsun öğretmen odadan bozma sınıfta köylü kadınlar da okuma- yazma kursu veriyor.

Hakkari'ye 50, Doğanlı Köyü'ne 3 kilometre uzaklıktaki 7 haneli Gelincik Mezrası'nda okul çağı gelen 5 öğrenci için 6 çocuk babası köy korucusu İsmet Berk'in 4 odalı evinin, bir odası sınıfa dönüştürüldü. Kış şartlarında 3 kilometre uzaklıkta bulunan Doğanlı Köyü'ne gitme imkanı olmayan 2'si İsmet Berki'in çocuğu olan 3'ü kız 5 öğrenci için 10 metrekarelik odaya 3 sıra, bir kara tahta, Atatürk portresi asılıp, mini bir okul oluşturuldu. Buraya da Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi'ne bağlı Bitlis Meslek Yüksekokulu İnşaat Bölümü mezunu vekil öğretmenlik yapan Füsun Önal atandı. Öğrenciler öğretmenlerinden, Füsun öğretmen de öğrencilerinde oldukça memnun.

Gelincik Mezrası'nın 5 öğrencisi de yaşıtları olan diğer öğrenciler gibi her sabah mavi önlük giyiyor. Ancak 5 öğrencili okulun öğrencilerinden 2'si sadece oda değiştiriyor, diğer 3'ü ise 20- 30 metre uzaklıktaki evden komşu evine geliyor. Zaman zaman 6 aylık Mizgin bebeğin ağlama sesleri sınıftan duyulsa da Füsun Önal diğer öğretmenler gibi eğitim-öğretimini kesintisiz veriyor. Füsun öğretmen, Türkiye'nin en az öğrencili odadan bozma okulda, 10 yaşındaki Cansel'e 4'üncü, 9 yaşındaki Özlem, 10 yaşındaki Davut ve Masum'a 3'üncü, 7 yaşındaki Gamze'ye ise 1 sınıfı okutuyor. Füsun öğretmen, öğrencilerine de özenle bakıyor. Öğrenciler, öğretmenlerinin ikram ettiği bal ve cevizi yedikten derse başlıyor. Füsun öğretmen öğlen sonrasını ise annelere ayırıyor. Aynı odada köyün 10 kadını, Füsun öğretmenden okuma yazma kursu alıyor.

ÖĞRETMENLER GÜNÜ'NÜ UNUTMADILAR

Gelincik Mezrası'nın 5 minik öğrencisi, öğretmenlerinin, Öğretmenler Günü'nü de unutmadı. Öğretmenlerini çiçeklerle karşılayan öğrenciler, öğretmenlerini çok sevdiklerini belirtirken, vekil öğretmen Füsun Önal da zor bir coğrafyada görev yapmanın gururunu yaşadığını söyledi. Önal, “Çocuklar beni çok seviyor. Mesleğimi sadece para kazanmak için değil, çok sevdiğimden dolayı yapıyorum. Bir de bu öğrencilerin gelecek yaşlarda birer iyi eğitimci olmaları için böyle bir fedakarlık yaptım. Öğretmenlik fedakarlık isteyen bir meslektir. Hakkari gibi coğrafi koşulları zor olan yerlerde çalışmak fedakarlık isteyen bir iş. Kendi isteğim üzerine gönüllü olarak özellikle böyle sıkıntılı olan köylerde görev yapmak istiyorum. Bu bir gönül işidir. Rahat yerlerde herkes çalışır, ama zor yerlere kimse gitmek istemez. Böyle bir mezrada çalışmak bana gurur veriyor. Sabahları öğrencilerimize, öğleden sonraları da köydeki anne ve ablalarına okuma yazma kursu veriyorum” dedi.

Hiç yorum yok: