Milli Eğitim Bakanlığı’nın sınıf geçme yönetmeliğinde yapacağı değişikliğe eğitimcilerden büyük tepki geldi.Gelen tepkiler ve gerekçeleri. - Eğitim Haberleri

5 Mayıs 2008 Pazartesi

Milli Eğitim Bakanlığı’nın sınıf geçme yönetmeliğinde yapacağı değişikliğe eğitimcilerden büyük tepki geldi.Gelen tepkiler ve gerekçeleri.

Eğitim sendikaları, söz konusu değişikliğin öğretmenin sınıf geçmedeki rolünü sıfıra indireceğini öne sürdüler. Ortaöğretimde sınıf geçme sisteminde değişikliğe gidilmesini istediklerini belirten Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, sınıf geçme üzerinde öğretmenin etkisinin azaltılmasının ise önemli sonuçlar doğurabileceğine işaret etti. Koncuk, “Siz sınıf geçme metodunda, öğretmenin öğrenci üzerindeki etkisini sıfırlarsanız, eğitim-öğretimi kaosa sürükleyebilirsiniz. Yeni sınıf geçme siteminde öğretmen etkisini öğrencinin hissedeceği şekilde yeniden dizayn edilmeli” uyarısında bulundu.

OLUMSUZ ETKİLER

Sınıf geçmenin kolaylaştırılmasının öğrenci ve öğretmen ilişkisini zedeleyeceğini belirten Eğitim-Sen Genel Başkanı Alaaddin Dinçer ise, dershanelere yönelmenin de artacağını savundu. MEB'in son dönemde yaptığı çalışmalarla eğitim sistemini yapñboz tahtasına çevirdiğini söyleyen Dinçer, yapılan değişikliklerin bilimsel ve etraflıca incelenmediğini ifade etti. Eğitim sisteminin ìsırıkla atlama” yarışmalarına döndüğünü kaydeden Dinçer, eğitim siteminin sınav odaklı olmaktan çıkarılması gerektiğini de söyledi.

Bağımsız Eğitimcileri Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı, yeni düzenlemeyle, öğretmenin öğretme sorumluluğunu da alıp, çocukların kolayca sınıf geçmesi sağlanmasının amaçlandığını söyledi. Avcı, “Çocuklara işe yaramayan diplomalar vermek, AB nezdinde de “bizim diplomalı sayımız şu kadar' demek için atılmış bir adımdır” dedi.

TEPKİLER NEDEN DOĞDU

MEB, geçtiğimiz hafta sonu 6 derse kadar zayıfı olan öğrencilerin sınıf geçmesine olanak tanıyan bir yönetmelik hazırladığını duyurdu. Sendikaların tepkisi bu yönetmeliğe yöneldi.




Adıbelli: Popülist bir yaklaşım

Yenİ düzenlemenin her öğrencinin lise diploması alabilmesini sağlama amacı taşıdığını ifade eden Eğitim-İş Genel Başkanı Yüksel Adıbelli de, “MEB, herkesin lise diploması almasını sağlayacak bir sistemi yapıyor, daha sonra ne olacağını ise hiç düşünmüyor. Değişiklik popülist bir yaklaşımla yapılmış bir düzenleme olacak” dedi. Değişikliğin olması halinde eğitimde sıkıntıların artacağını belirten Adıbelli, özellikle disiplin konusunda sıkıntı yaşanan okullarda öğretmenin arka plana atılmasının okullarda disiplin sorunlarını daha da artıracağını söyledi.

4 yorum:

muharrem dedi ki...

ben ce bu söylenenler çok sacma çünkü bazı öğretmenler gereğinden çok işi olmayan konulara karışıyor okullarda sosyal olan hiçbir şey yokkk eğer öğrenci kendini öğretmene sevdirebilirse iyi anlaşabiliyolar anlaşamazlarsa öğrenci içine kapanıyor ve öğrenmenle konuşmadığı içinde kendini gösteremiyor oysaki öğrencinin not korkusu olmasa düşüncelerini fikirleri daha rahatlıkla savunabilirse kişiliği tam bir benlik kazanır şimdiki sisteme göre yeni fikirlere kapalı bit toplum konumundayız malesef büyüklerimiz öğrentmenlerim ne söylese önümüze ne koysa onu yapmak zorunda kaldığımız için yeni şeyler üretemiyoruz tabiki bence bu sistem gerçekleşirse çok daha iyi olacak bende daha önceki okulumda bir tane öğretmenle kişiliklerimiz uyuşmadığı için yanında konuaşamıyorduk çünkü çok ters biriydi ezberci davranıyor öğrenciye öle davranıyor öğrenci kötüdür biz kontrol etmezsek kötü olacak topluma zarar verecek diye düşünüyor bırakında nasıl biri olacağımızı kendimiz seçelim bakalım kötümü olacağız. kendi doğrularımızı bulalım artık ezbercilikten kurtulun kabuklarınız kırın....

muharrem dedi ki...

ve şöyle bişeyde var bzı öğretmenlerd sırf otorite kurmak ben bu okulu adam ettim bu öğrenciler benim esrim demek için onlara göre adam olmaz okusada okumasada bu adam eşşek geldi eşşek gidecek diye düşünüp öğrenci her defasında rencide edip küçük düşürebiliyor öğrenci de bir yere kadar susuyor sonrada patlak veriyor sonra da falan okulda falan şey oldu eğitim nereye gidiyor çocuklarımız ne yapıyor diyorsunuzokullarda sorun olmazsa neden işler yolunda gitmiyor sorun olan yerlerde sorun doğar eğer işler gerçekten iyi çalışıyor olsa hiçbir sorun çıkmaz. bişeyler eksikki bişeyler yolunda gitmiyorki sorun çıkmasın 4-5 sene öncesine kadar böle sorunlar azdı yada hiç yoktu ama öğretmenlermiz genç yaşta göreve başlayınca sorunlar olabiliyor

muharrem dedi ki...

bir şey daha düşünün lise 1. sınıftasınız lise1. sınıfta öğrenemediğiniz herhangi bir konuyu daha sonra da öğrenemezmiyizki o yıl ki başarız olduğumuz dersleri kurtarma gibi bir şansımız neden yok bugün öğrenemediysen yarında öğremnemzsin diye bir kaide yok bunlarında teleafisi olmalı okadar saçma ki yapılan işler aklımalmıyor 10 dakikada 100 kelime ezberleyin ezbeleyemedin diye hiçbir zaman ezberleyemezsin demek gibi birşey lise 1. sınıfta atıyorum kümeleri öğrenemediysm sonra ki yıllarda öğrenemezmiyim neden o sonradan kafamın bastığğı sonradan öğrendiğim konudan not alamıyorum neden sadece lise 1. sınıfta iken o konuyusedece o yıl öğrenmem gerekiyor insanlar büyüdükçe deneyim kazandıkça bişeyler öğnenebilir ilk karşılaştığında öğrenmemiş olabilir ama sonradan onun telefisi olmalı bence böle öğrencilere ve insanlara bence zülum yapıyo hakkını yiyyorsunuz bence engel olmayalım

Adsız dedi ki...

yönetmeliğin değişmesindeki bazı şeyler güzel ama sınavların okullar kapandıktan 2 hafta sonra olması benim ve bazı arkadaşlarımın sınıfta kalmasına sebep oldu.doğru düzgün çalışamadık ki.milli eğitimden öğrencilere bir hak daha verilmesini rica ediyorum.