Geçtiğimiz yıl ÖSS'de Ardahan birinicisi olan Çıldır Lisesi'nde ÖSS'de birinci olmanın formülü bulundu. - Eğitim Haberleri

5 Mayıs 2008 Pazartesi

Geçtiğimiz yıl ÖSS'de Ardahan birinicisi olan Çıldır Lisesi'nde ÖSS'de birinci olmanın formülü bulundu.

432 öğrencinin eğitim gördüğü ÖSS birincisi Çıldır Lisesi'nde bu ders yılında öğretmen sayısı 21'den 4'e düştü.

Çoğu dersin boş geçtiği lisede öğretmen sayısının düşmesine eş ve askerlik durumu nedeniyle yapılan tayinlerin yol açtığı belirtildi.
Doğu Anadolu'nun en başarılı eğitim kurumlarından biri olarak gösterilen Çıldır Lisesi 2007- 2008 eğitim yılına 432 öğrenci ve 21 öğretmenle başladı. Ders yılı içinde öğretmenlerin bir bölümü eş, bir bölümü de askerlik durumları nedeniyle liseden ayrıldı. Ders yılı sonlarına doğru toplam 12 dersten, matematik, fizik, kimya, tarih, felsefe, psikoloji dersleri öğretmen olmadığı için boş geçmeye başladı. Günlük derslerinin büyük bölümünün boş geçmesinden yakınan öğrenciler, “Ders yılı başında 21 olan öğretmen sayısı 4'e düştü. Geçtiğimiz yıl elde edilen ÖSS başarısından eser kalmadı. İyi düzeyde bir eğitim almak hakkımız değil mi? Gelen öğretmenin hemen tayini çıkıp gidiyor. Yeni gelen öğretmene alışana kadar okul bitiyor” dediler.

Doğu Anadolu Bölgesi'nde gelen öğretmenlerin kısa zamanda torpil bularak bölgeden gitmenin hesabını yaptığını öne süren öğrenci velilerinden Burhan Şimşek, “Çocuklamız öğretmen yetersizliğine rağmen eğitimde başarı yakalıyor. Buraya gelen öğretmenler ilk hedefi eğitim değil, 'Buradan nasıl kaçarım?' hesabı oluyor. Genelde öğretmenlerin büyük bölümü stajyer düzeyinde. Tecrübeli öğretmen sayısı yok denecek kadar az” dedi.

Ardahan Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yıldırım ise, bu lisede yeni eğitim yılına 21 öğretmenle başlandığını belirtirken, “Eş tayinleri ve bazı erkek öğretmenlerin askere gitmesi üzerine bu sayı 4'e düştü. Eksikliği ücretli öğretmenle gidermeye çalıştık. Ücretli öğretmen olanlar daha sonra daha iyi iş olanağı buldukları için İstanbul'a gitti. Lisede şimdi 4 öğretmenle eğitim- öğretim vermek zorunda kaldık” diye konuştu.

Hiç yorum yok: