Türk Eğitim-Sen, Yönetici Atama Yönetmeliğinde bazı eksikliklerin giderilmesi halinde yönetmeliğin yargıdan dönmeyeceğini iddia etti. - Eğitim Haberleri

21 Nisan 2008 Pazartesi

Türk Eğitim-Sen, Yönetici Atama Yönetmeliğinde bazı eksikliklerin giderilmesi halinde yönetmeliğin yargıdan dönmeyeceğini iddia etti.

Geçen yıl Nisan ayında Danıştay kararı ile yürütmesi durdurulan ve bir yıl olmasına karşın hala çıkartılmayan MEB Yönetici Atama Yönetmeliği taslağı bazı internet sitelerinde yayınlanmaya başladı.

Türk Eğitim-Sen söz konusu yönetmelik taslağında bazı eksikliklerin bulunduğunu bildirerek, "eksikliklerin giderilmesi" uyarısında bulundu.
Türk Eğitim-Sen yönetmelikte, Kurucu Müdür olarak görev yapanlara görev yaptığı kurumuna atanmak istediğinde 10 puan verilmesi, müdürlük görevini vekaleten veya görevlendirme suretiyle yürütenlere ise 5 puan verilmesinin eşitlik ilkesine uygun olmadığını belirtti. Sendika, “Asaleten ve vekâleten yönetici olarak geçirilen süreleri aynı puanla değerlendirmek, yandaş kayırmacılığını akla getirmesi bakımından eğitim çalışanlarından tepki görmektedir” uyarısında bulundu. Yöneticilikte asaleten geçirilen sürelerin puan değerinin artırılması gerektiği savunulurken, öğretmenlikte geçen sürelerin puan değerinin de artırılması gerektiği ifade edildi.

“EKSİKLİKLERİN GİDERİLMESİ YÖNETMELİĞİN YARGIDAN DÖNMESİNİ ENGELLER”-

Değerlendirme komisyonunda mutlaka sendika temsilcisi bulunması gerektiğini ve bunun olmazsa olmaz olduğunu belirten Türk Eğitim-Sen, “Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu'nun 18'inci maddesi kapsamında aylıksız izne ayrılanların yöneticilik görevi sona erdirilmemelidir. Sınav kazananların sınavlarının geçerlilik süresi yönetmeliğin yayımlandığı tarihten itibaren 1 yıl uzatılmalıdır" önerilerinde bulundu. Türk Eğitim-Sen, “Söz konusu eksikliklerin düzeltilmesi, yönetmeliğin yargıdan dönme ihtimalini ortadan kaldıracaktır” şeklindeki değerlendirmesiyle yönetmeliğin bu şekliyle yargıdan döneceğini savundu.

Hiç yorum yok: