Çocuklara Çevre Bilinci... - Eğitim Haberleri

15 Nisan 2008 Salı

Çocuklara Çevre Bilinci...

Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı’nın (FEE) 40 ülkede yürüttüğü "Eko Okullar Programı", Türkiye’de 200 ilköğretim okulunda çocuklara çevre bilinci aşılıyor.

FEE'nin Türkiye temsilcisi Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) tarafından uygulanan programa katılıp çevre eğitiminde üstün başarı sağlayan okullara, uluslararası düzeyde tanınan "Yeşil Bayrak" ödülü veriliyor.

"Eko Okullar" arasında yer alan ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu'ndaki eğitim çalışması sırasında AA muhabirine bilgi veren TÜRÇEV Genel Müdürü Erol Güngör, programla çevre koruma, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilinç oluşturmayı hedeflediklerini kaydetti.

Güngör, programda öncelikle öğretmenlerin bilinçlendirildiğini, daha sonra da öğrencilere çevre bilincinin aşılandığını ifade etti.

"Eko Okullar Programı"nın 40 ülkede ve yaklaşık 15 bin okulda uygulandığını kaydeden Güngör, programın temelinde her okulda bir koordinatör öğretmen sorumluluğunda 20-25 öğrencinin eğitilmesinin yer aldığını belirtti. Güngör, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Programda, çocukların çöp atık, geri dönüşüm, enerji, su, kentleşme, biyolojik çeşitlilik, iklim değişikliği gibi çevre konularından birini seçerek, bir eğitim yılı süresince, müfredat programının dışında işlemesi ve daha sonra da elde ettikleri sonuçları okulun diğer öğrencilerine pano, bülten, konferans ve benzeri yöntemlerle yaymaları bekleniyor. Öğrenciler hem bilinçliyor hem de ailelerini ve diğer insanları çevre konusunda bilgilendirmede etkin rol oynuyor."

Hiç yorum yok: