İnanç Vakfı Üstün Zekalıları Bekliyor... - Eğitim Haberleri

15 Nisan 2008 Salı

İnanç Vakfı Üstün Zekalıları Bekliyor...

TEV İnanç Türkeş Özel Lisesi (TEVİTÖL) adını alan üstün yetenekli çocukların eğitim gördüğü okulun, yeni eğitim ve öğretim döneminde sınavla 60 öğrenci alacağını söyledi.

Kocaeli'nin Gebze ilçesinde 15 yıldır üstün yetenekli çocuklara eğitim veren TEV İnanç Türkeş Özel Lisesi (TEVİTÖL), 2008-2009 eğitim ve öğretim döneminde eğitim vereceği 60 öğrenciyi 7 ilde yapacağı sınavla belirleyecek. Okul Müdürü Azmi Özkardeş, İnanç Vakfı'nca kurulan ve 2001 yılında Türk Eğitim Vakfı'na (TEV) devredilerek TEV İnanç Türkeş Özel Lisesi (TEVİTÖL) adını alan üstün yetenekli çocukların eğitim gördüğü okulun, yeni eğitim ve öğretim döneminde sınavla 60 öğrenci alacağını söyledi. Özkardeş, sınavın 20 Nisan 2008'de Kocaeli, İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Trabzon, Diyarbakır ile Balıkesir olmak üzere 7 ilde yapılacağını ifade etti. Kayıt yaptıran öğrencilerin hazırlık sınıfı ile birlikte 5 yıl eğitim alacağını ifade eden Özkardeş, “Bütün öğrencilerimiz hazırlık eğitimi alıyor. Okulda fen, matematik dersleri İngilizce yapılıyor. Derslerin yanı sıra öğrencilerin bilgi ve becerilerini artıracak ilave programlar uygulanıyor”dedi.

ÖĞRENCİ SAYISI

Özkardeş, okulun ülkemizdeki üstün zeka ve özel yetenekli çocuklara, ihtiyaç duydukları özel eğitimi lise düzeyindeki yaş grubuna, karma ve yatılı olarak veren tek kurum olduğunu söyledi.

Özkardeş, okulda, 45 farklı ilden 94'ü kız 112'si erkek toplam 206 öğrencinin eğitim ve öğrenim gördüğünü bildirdi. Mezun öğrenci sayısının 237 olduğunu bildiren Özkardeş, bunlardan 47'sinin yurtdışında, 84'ünün de yurtiçindeki en seçkin üniversitelerde öğrenimlerine devam ettiğini ya da tamamladığını belirtti. Lisenin çeşitli sınıflarından AFS (Amerikan Field Service - Uluslararası Öğrenci Değişim) sınavlarında başarılı olan öğrencilerin ABD ve Avrupa ülkelerinde, tam burslu olarak lise öğrenimini sürdürdüğünü anlatan Özkardeş, ''TEVİTÖL mezunları, burada kazandıkları bilgi ve değerler sayesinde liseden sonraki hayatlarına başarılı bir şekilde devam etmektedirler'' dedi

Hiç yorum yok: