Mesleki eğitimin genel eğitime oranı yüzde 30 iken, İzmir'de bu oran yüzde 45 - Eğitim Haberleri

1 Şubat 2008 Cuma

Mesleki eğitimin genel eğitime oranı yüzde 30 iken, İzmir'de bu oran yüzde 45

İzmir Valisi Cahit Kıraç, Türkiye'de mesleki eğitimin genel eğitime oranı yüzde 30 iken, İzmir'de bu oranın yüzde 45 olduğunu bildirdi.
Kıraç, 2007 yılını eğitimde hamle yılı ilan ettiklerini, 2008'de de eğitim konusundaki çalışmalarını sürdüreceklerini belirtti. Mesleki eğitime özel önem verdiklerini kaydeden Cahit Kıraç, İzmir'de mesleki eğitimin genel eğitime oranının yüzde 45 düzeyinde bulunduğunu, Türkiye'deyse bu oranın yüzde 30 olduğunu kaydetti.

Medeni batı ülkelerinde ise mesleki eğitimin genel eğitime oranının yüzde 70 olduğunu ifade eden Vali Kıraç, "Türkiye de eğitim programını buna göre yönlendiriyor" diye konuştu.

İlköğretim okullarından sonra orta öğretim okullarına devam oranının yüzde 88'ler düzeyinde bulunduğuna dikkati çeken Cahit Kıraç, okul terklerini ortadan kaldırmak için çalıştıklarını ifade etti.

Eğitim konusunda önceliği okul öncesi eğitime verdiklerini ifade eden Cahit Kıraç, İzmir'de okul öncesi eğitimde okullaşma oranının yüzde 31 civarında olduğunu, bu oranın Türkiye ortalamasının üzerinde olmasına karşılık yeterli olmadığını kaydetti.

Özel sektör desteği, hayırsever katkısı, İzmir İl Özel İdaresi ve Milli Eğitim Bakanlığı bütçeleriyle İzmir'deki okullaşma oranını artırmak istediklerini vurgulayan Vali Kıraç, "Verdiğimiz talimatla, İzmir'deki ilk ve orta dereceli her okuldaki bir sınıfın okul öncesi eğitime ayrılmasını sağladık" diye konuştu.

İzmir'in göç alan bir şehir olduğunu söyleyen Cahit Kıraç, ildeki ortalama sınıf mevcudunun 35 olduğunu ifade etti.

Hiç yorum yok: